Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

آشنایی با سنسور ABS چرخ جلو

آشنایی با سنسور ABS چرخ جلوسیستم ABS یا سیستم ترمز ضد قفل چرخ ها، یک سیستم ترمز پیشرفته است که در کلیه اتومبیل­ های جدید و بعضی از اتومبیل­ های قدیمی ­تر بکار گرفته می شود.در این مطلب از تشخیص سنسور معیوب تا خرید از مراکز معتبر توضیح داده شده است.

سیستم ABS یا سیستم ترمز ضد قفل چرخ ها، یک سیستم ترمز پیشرفته است که در کلیه اتومبیل­ های جدید و بعضی از اتومبیل­ های قدیمی ­تر بکار گرفته می شود. می توان چنین عنوان کرد که سنسورهای سیستم ترمز ضد قفل به همراه یونیت ABS، وظیفه سنجش سرعت هر یک از چرخ ها را به عهده دارند، به عبارت دیگر این سنسورها به کمک تارگت هائیکه در ساختار بلبرینگ های هر چرخ وجود دارند، سیگنال هائی را به یونیت ABS ارسال می کنند و یونیت ABS با آنالیز و بررسی این سیگنال ها می تواند سرعت هر یک از چرخ ها را محاسبه نماید. سنسور ای بی اس با نام­ سنسور سرعت چرخ نیز شناخته می ­شوند. از آن جایی که سرعت چرخ ها بخصوص در سر پیچ ها و در میدان ها، متفاوت می باشند لذا سنسورهای ای بی اس باید سرعت هر چهار چرخ را بطور جداگانه به یونیت کنترل ABS گزارش دهند تا بر اساس این اطلاعات، یونیت ABS سرعت هر یک از چرخها را بصورت جداگانه محاسبه نماید و بتواند تشخیص دهد که کدام یک از چرخ­ ها در آستانه قفل شدن می باشند تا استراتژی لازم را اجرا نماید. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که سنسور ABS چیست و چرا خراب می شود؟

گاهی اوقات ممکن است سنسور، کانکتور و یا سیم های مربوط به آن به دلایل مختلفی مانند ضربه، انجام تعمیرات بر روی سیستم تعلیق، بستن زنجیر چرخ و یا پاشیده شدن گل و لای، آسیب ببینند که در این صورت شاید لازم باشد که قطعه آسیب دیده، تعویض گردد، در خودروهای رنو قطعه آسیب دیده، باید با قطعات یدکی اصلی رنو L90 جایگزین شود.

محل دقیق سنسور ای بی اس در خودرو کجاست؟

سنسور ABS در مقابل تارگت بلبرینگ هر چرخ قرار دارد، هنگامی که تارگت ها از مقابل سنسور عبور می کنند، سیگنال هائی از سنسور به یونیت ارسال می گردد.

مکانیزم و عملکرد سنسور ای بی اس چگونه است؟

بعد از آشنایی با ترمز ABS، به سراغ نحوه عملکرد آن می‌رویم. سنسور ای بی اس در بعضی خودروهای قدیمی دارای ساختار القائی می باشند ولی ساختار سنسورها در خودروهای جدید بصورت اثر هال می باشند، دقت سنسور با ساختار اثر هال نسبت به سنسور القائی بیشتر می باشد.
سنسورهای ABS به این دلیل که مربوط به سیستم ترمز می باشد، دارای اهمیت و حساسیت خیلی زیادی بوده و در صورت خرابی، سیستم ABS از کار خواهد افتاد.

نشانه یک سنسور ABS معیوب چیست؟

همانطور که گفته شد، سیستم ترمز ضد قفل خودرو به دلایل مختلفی ممکن است خراب شود و یا از کار بیافتد که با توجه به اهمیت این سیستم، دانستن علائم این خرابی، مهم است. یکی از علائم هشدار دهنده­ی خرابی و ایراد در سیستم ای بی اس خودرو، روشن شدن چراغ ABS روی صفحه­ی داشبورد است که در این صورت سیستم ترمز ضد قفل چرخها با مشکل مواجه شده و دیگر کار نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که همانطور که گفته شد، همیشه خرابی سنسور ای بی اس، موجب از کار افتادن سیستم ترمز ضد قفل نمی­شود؛ بلکه سیم کشی یا اتصالات نیز ممکن است خراب باشند و سیگنال­های لازم را به‌درستی به یونیت ABS منتقل نکنند. بنابراین، قبل از بررسی و تعویض سنسور ای بی اس، بهتر است ابتدا اجزای مربوط به آن بررسی شده و در صورت یافتن خطا، فقط قطعه­ ی آسیب دیده، با قطعات اصلی رنو جایگزین گردد، فرآیند عیب یابی دقیق سیستم ABS در خودروهای رنو، لازم است توسط دستگاه عیب یاب مخصوص شرکت رنو انجام گیرد.

خرید سنسور ترمز ضد قفل در فروشگاه اینترنتی رنویار

فروشگاه اینترنتی رنویار، امکان دسترسی و خرید آسان تمام قطعات و لوازم یدکی رنو را برای دارندگان این خودرو فراهم می­کند. علاوه بر معرفی تمام لوازم یدکی برند رنو در فروشگاه اینترنتی رنویار در قسمت اصلی سایت، می­توانید برای خرید سنسور ABS چرخ جلو ال90 و سایر لوازم یدکی تندر 90،  به قسمت سیستم تعلیق، ترمز و فرمان مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی رنویار با ضمانت اصل بودن قطعات موجود در وبسایت خود، یکی از معتبرترین نمایندگی­های فروش لوازم یدکی خودروهای برند رنو است. قطعات یدکی خودرو رنو خود را می­توانید با مناسب ­ترین قیمت و از خانه، از طریق فروشگاه اینترنتی رنویار تهیه کنید و دیگر نگران هزینه­های گزاف و دردسرهای تعمیرات خودروی خود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *