Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

آشنایی با پولی سر میل لنگ ال 90 و نقش کاربردی آن

آشنایی با پولی سر میل لنگ ال 90 و نقش کاربردی آنپولی سر میل لنگآشنایی با پولی سر میل لنگ ال 90 و نقش کاربردی آن، این قطعه در خودرو نقش بسیار موثری دارد و موجب تسهیل حرکت و کارکرد قطعات دیگر خودرو نظیر دینام، کولر و … ‌می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتز کلیک کنید.

پولی سر میل لنگ ال 90 قطعه ای متشکل از فلز و لاستیک است که دایره شکل بوده و بر روی شیارهای سطح آن تسمه‌ای قرار گرفته است. این قطعه در خودرو نقش بسیار موثری دارد و موجب تسهیل حرکت و کارکرد قطعات دیگر خودرو نظیر دینام، کولر، واتر پمپ و …  ‌می‌شود. با توجه به اهمیت این قطعه در خودرو لازم است تا اطلاعاتی درباره علائم خرابی پولی سر میل لنگ  همچنین زمان تعویض آن را داشته باشید. ما در این مطلب از مجله رنویار قصد داریم تا به طور کامل در مورد این قطعه توضیح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

پولی سر میل لنگ ال 90

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، پولی سر میل لنگ یکی از قطعات مهم در ال 90 به شمار ‌می‌رود و عملکرد آن تاثیر بسزایی در کارکرد دیگر قطعات خودرو نظیر دینام، کولر، واتر پمپ و… دارد. طراحی پولی سر میلنگ در ال 90 به صورتی است که بتواند مانع از ضربه‌های احتمالی، شوک‌های کمپرسور کولر و پمپ روغن هیدرولیک به محور میل لنگ و بالعکس باشد. جنس قطعات به کار رفته در پولی سر میل لنگ ال 90 و پولی سر میل لنگ ef7  از جنس فلز ، قطعه میانی از آن از جنس لاستیکی و قطعه بیرونی هم ، در قسمتی جایی که تسمه حرکت ‌می‌کند، از جنس فلز است.

پولی میل لنگ

 پولی سر میل لنگ در ال 90 توسط یک قطعه داخلی، روی محور میل لنگ تثبیت شده و با یک عدد پیچ بسته ‌می‌شود و همچنین این قطعه میانی در برابر ضربه‌های احتمالی قابلیت ارتجاعی دارد تا  از آسیب‌های جدی به خودرو جلوگیری به عمل آید. وجود قطعه لاستیکی در پولی سرمیل لنگ ال90 سبب ‌می‌شود که این قطعه انعطاف بیشتری داشته باشد و در برابر ضربه‌های حاصل از استارت خودرو، زمانی که فرمان با حداکثر کورس به سمت چپ یا راست ‌می‌چرخد و یا حتی مواقعی که دور موتور بطور ناگهانی کم و زیاد می شود و همچنین در هنگام تعویض دنده، این قطعه ‌می‌تواند از موتور و سایر قطعات در برابر این ضربات محافظت به عمل آورد.

 به طور کلی اگر به هر دلیلی در بلبرینگ‌ها، دینام، کمپرسور کولر و یا پمپ هیدرولیک مشکلی پیش بیاید و موجب ضربه ناشی از گیرپاژ شود این قطعه بیشتر‌ ضربات را به خود می‌گیرد و معمولا در این مواقع صدایی شبیه به برخورد دو فلز به یکدیگر به گوش ‌می‌رسد. این صدا می‌تواند یکی از علائم خرابی پولی سر میل لنگ ال 90 باشد.

 

علائم خرابی پولی سر میل لنگ ال 90

به طور کلی تشخیص خرابی پولی سر میل لنگ ال 90 کار بسیار سختی است و عدم اطلاع از نحوه عملکرد این قطعه در زمان خرابی، ‌می‌تواند موجب آن شود که شما به اشتباه کمپرسور و پمپ هیدرولیک خودرو را تعویض کنید و همچنان ماشین‌تان با مشکل مواجه باشد. . به عنوان مثال، نشتی روغن از شفت بین چرخ دنده‌ها و شنیدن صدا از دیفرانسیل، نشانه آن است که زمان تعویض کاسه نمد سر میل لنگ ال 90  فرا رسیده است. از آنجایی که در خودروهای قدیمی ‌پولی سر میل لنگ به طور کلی از فلز ساخته ‌می‌شده، خیلی کم پیش ‌می‌آمد که نیاز به تعویض آن باشد. اما در حال حاضر  پولی سر میل لنگ از دو تکه فلز و لاستیک تهیه ‌می‌گردد و ضخامت آن هم کمتر است؛ گاهی نامرغوب بودن این قطعه موجب ‌می‌شود که ایستایی کافی را بر روی قطعه میانی نداشته باشد و دقیقا این مواقع زمان تعویض پولی سر میل لنگ ال 90 است. اما پولی سر میل لنگ سبک، از پولی فابریک سبک‌تر بوده و ضمن افزایش شتاب، عمر طولانی‌تری دارد.

ال نود

در این مطلب با پولی سر میل لنگ آشنا شدیم و وظایف و علائم خرابی آن را بیان کردیم. حواستان باشد که وظیفه این قطعه را به علت تشابه نام، با وظیفه پولکی سیلندر که جلوگیری از ترک خوردن سر سیلندر در دمای زیر صفر است، اشتباه نگیرید. در پایان لازم به ذکر است که بگوییم سایت رنویار یکی از مراجع رسمی ‌فروش لوازم یدکی رنو است؛ شما ‌می‌توانید در این سایت قیمت قطعات تندر 90 پلاس و قیمت قطعات تندر 90 پارس خودرو را با یکدیگر بررسی نمایید و جهت خرید قطعات اصلی خودرو خود اقدام نمایید تا دیگر دغدغه خرابی در مدت زمان کوتاه را نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *