Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر آب مگان و معرفی بهترین راهکارها

اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر آب مگان و معرفی بهترین راهکارهااصلی‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر آب مگان و معرفی بهترین راهکارهابالا رفتن آمپر آب مگان، دلایل مختلفی وجود دارد برای بالاتر رفتن آمپر آب مگان مهم ترین دلایل اصلی آن سیستم خنک کننده یا هنگامی که کولر را روشن می کنید دمای موتور ماشین بالا می رود. بریا اطلاعات دقیق برروی لینک کلیک کنید.

بالا رفتن آمپر آب رادیاتور مشکلی است که بسیاری از صاحبان خودرو هر ساله با شروع فصل گرما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر سیستم خنک‌ کننده خودرو عملکرد درستی نداشته باشد، نمی‌تواند گرمای حاصل از احتراق موتور را منتقل کرده و در نتیجه باعث بالا رفتن دما و آسیب جدی به اجزای داخلی موتور خواهد شد. به منظور جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب مگان، باید از سلامت سیستم خنک‌کننده و پُر بودن رادیاتور اطمینان حاصل کرده و به صورت دروه‌ای رادیاتور را چک کنید.

علل اصلی بالا رفتن آمپر آب مگان

داغ کردن و جوش آوردن موتور می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. آشنایی با این موارد و کشف علت بالا رفتن آمپر آب مگان، به انتخاب راه‌حل و راهکاری مناسب برای رفع مشکل کمک شایانی می‌کند. اصلی‌ترین دلایل افزایش آمپر آب در خودروی مگان به شرح زیر هستند.

بالا رفتن آمپر آب مگان

           وجود هوا در سیستم

اگر در سیستم خنک‌کننده خودرو هوا وجود داشته باشد، مانع گردش صحیح آب شده و در نتیجه آمپر آب مگان بالا می‌رود. زمانی‌ که چنین مشکلی برای خودروی شما پیش آمد، کافی است عمل هواگیری بر روی سیستم خنک کننده موتور انجام گیرد،  البته این کار باید در نعمیرگاه مگان که دارای سطح یک تعمیرات داشته باشد و توسط تعمیرکار دوره دیده و با تجربه انجام گیرد چون وارد آمدن هرگونه آسیبی به تجهیزات خنک کننده، می‌تواند هزینه زیادی را به صاحب خودرو تحمیل نماید.

           قفل کردن ترموستات مگان

اگر رادیاتور خودروی شما سرد است اما آمپر آب بالا رفته، علت می‌تواند قفل کردن ترموستات باشد، در این وضعیت باید در اسرع وقت به تعمیرگاه مجاز سطح یک مراجعه نمود و یا از امدادخودرو کمک گرفت.

           مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور

اگر مجاری عبور آب در رادیاتور مسدود یا پره‌های آن کثیف شده باشند، آب گردش درستی نداشته و در نتیجه عملکرد سیستم خنک‌کننده موتور مختل خواهد شد. عمده‌ترین دلیل مسدود شدن مجاری عبور آب رادیاتور، وجود جرم است که این مشکل در عبور از سربالائی ها و روشن بودن کولر، خود را بیشتر نشان می‌دهد. عدم استفاده از ضدیخ استاندارد و عدم تعویض به موقع آن بصورت دوره ای می تواند موجب رسوب در دیواره داخلی رادیاتور شود، رسوبی که بر روی جداره داخلی رادیاتور قرار می گیرد، علاوه بر اینگه موجب اختلال در گردش آب می شود، مانند یک عایق عمل کرده و مانع می شود تا گرمای مایع خنک کننده موتور به لوله های فلزی رادیاتور منتقل شود، بدین ترتیب تبادل حرارتی به خوبی انجام نخواهد گرفت و دمای مایع خنک کننده موتور افزایش خواهد یافت.

کثیفی سطح بیرونی رادیاتور

وجود گرد و خاک و گِل بر روی سطح بیرونی رادیاتور که در هنگام عبور خودرو در جاده های گِلی و یا در اثر باران و برف ممکن است بر روی رادیاتور قرار بگیرند، همچنین وجود روغن، چسبیدن حشرات مرده به رادیاتور, و یا آلودگی‌های دیگر، موجب می شود تا سطوح بیرونی پره ها و لوله های رادیاتور کثیف شوند و این امر نهایتا بازدهی سیستم خنک کننده را به شدت کاهش پیدا خواهد داد، در واقع این کثیفی ها به عنوان یک عایق عمل کرده و مانع می شوند تا گرمای رادیاتور به محیط منتقل شود.

           از کار افتادن واترپمپ

واترپمپ از جمله قطعاتی است که وظیفه چرخاندن آب در سیستم را بر عهده دارد. اگر این قطعه به خوبی کار نکند یا در زمان گرم شدن موتور، روی شفت خود هرز بگردد، باعث بالا رفتن آمپر آب مگان خواهد شد. در برخی موارد نیز به دلیل رسوب گرفتن پره های واتر پمپ، عملکرد سیستم خنک کاری کاهش می بابد.

           مشکل سرسیلندر و واشر مگان

تشخیص این مشکل کار آنچنان ساده‌ای نیست چون می‌تواند با نشانه‌ها و علائم بسیار متفاوتی همراه باشد و می بایست توسط یک کارشناس دوره دیده و با تجربه مورد بررسی قرار گیرد. از عمده‌ترین علائم مشکل سرسیلندر و واشر سرسیلندر، بالا رفتن آمپر آب مگان است. دیگر نشانه‌ها شامل موارد زیر هستند:

کاهش مکرر آب رادیاتور

خروج مقدار زیادی از بخار آب از اگزوز

                 بد روشن شدن موتور در هنگام سرد بودن

برای بررسی، عیب یابی و تعویض سرسیلندر و واشر سرسیلندر خودرو مگان و خرید دیگر قطعات اصلی رنو، توصیه می شود که حتما به مراکز پخش معتبر یا تعمیرگاه‌های مجاز و مراکز پخش معتبر که توسط شرکت رنوپارس تایید شده اند، مراجعه کنید.

اقدامات لازم برای پایین آوردن آمپر آب مگان

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، بالا رفتن آمپر آب یک خودرو می‌تواند بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. در این شرایط اطلاع از اقدامات و راهکارهای لازم، مانع وارد آمدن آسیب بیشتر به موتور و افزایش هزینه های تعمیرات خواهد شد، اگر احساس می کنید که دمای موتور به شدت بالا رفته است، خودرو را در جای مناسبی که احتمال بروز تصادف و خظر کم است، نگهدارید و ابتدا با امداد خودرو تماس بگیرید و تا زمان رسیدن آن به انجام کارهای زیر بپردازید:

بالا رفتن آمپر آب مگان

موتور را به هیچ عنوان خاموش نکنید، خاموش کردن موتور ممکن است موجب شود تا بعضی از قطعات موتور مانند پیستون ها و سیلندرها به دلیل تفاوت در مقدار ظرفیت گرمائی ویژه، به شدت آسیب ببینند.

از باز کردن در مخزن رادیاتور خودداری کنید.

با حفظ آرامش و به آرامی بر روی پره های رادیاتور آب بریزید، دقت کنید که آب بر روی بلوک موتور، سرسیلندر و قسمت های دیگر موتور نریزد.

چنانچه فن دور تند عمل نمی کند، کولر را روشن کنید تا فن دور تند شروع به کار کردن کند.

با کاهش دمای موتور می توانید آنرا خاموش کنید و میزان آب داخل سیستم خنک کننده موتور را کنترل کنید.

اجازه دهید تا بقیه کنترل ها توسط امداد خودرو انجام شود، در صورت امکان و در صورتیکه تعمیرگاه مجاز رنو در نزدیکی شما قرار دارد، می توانید خودرو را به تعمیرگاه منتقل نمائید.

راهکارهایی برای جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب خودرو

به صورت دوره‌ای و مطابق آنچه در دفترچه راهنمای مشتری درج شده است، مایع سیستم خنک‌کننده خودرو را تعویض کنید.

قبل از شروع فصل گرما، از سالم بودن سیستم تهویه مطبوع مطمئن شوید.

پره‌های رادیاتور را به صورت مرتب تمیز نمائید.

نحوه عملکرد فن‌ها را به صورت دوره‌ای بررسی کنید.

سیستم خنک کننده را بررسی کنید تا هیچگونه نشتی نداشته باشد.

در صورت لزوم برای تعویض رادیاتور اقدام کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای تعویض رادیاتور حتماً به مراکز پخش لوازم مگان مراجعه کنید تا از سلامت فیزیکی و کیفیت محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. به هر حال سیستم خنک‌کننده و رادیاتور یکی از اجزای اصلی ماشین هستند که بروز هر مشکلی در آن‌ها منجر به اخلال در عملکرد خودرو و داغ شدن موتور خواهد شد و هزینه های زیادی را دربر خواهد داشت.

بالا رفتن آمپر آب مگان مانند سایر خودروها می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که ما در این مقاله به طور کامل به آن‌ها پرداختیم. اگر به صورت دوره‌ای قطعات و تجهیزات موتور را چک کنید یا برای معاینه فنی به مراکز استاندارد و معتبر مراجعه کنید، هیچ یک از این مشکلات پیش نخواهند آمد. اولین اقدام شما در مواجهه با بالا رفتن آمپر آب خودرو و داغ کردن موتور چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *