Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

اطلاعاتی درباره ی سنسور فشار هوا و خرید آن با بهترین قیمت

اطلاعاتی درباره ی سنسور فشار هوا و خرید آن با بهترین قیمتاطلاعاتی درباره‌­ ی سنسور فشار هوا و خرید آن با بهترین قیمتفشار هوا و همچنین فشار هوای منیفولد هوا از طریق سنسور فشار هوا منیفولد اندازه گیری یا محاسبه می‌شود. در این مطلب به زبان ساده ­تر می‌گوییم مپ سنسور چیست و وظیفه آن را را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

در موتورهای انژکتوری، یونیت کنترل موتور (ECU)، فشار هوا و همچنین فشار هوای منیفولد هوا را از طریق سنسور فشار منیفولد (MAP) اندازه گیری یا محاسبه می‌کند. اگر بخواهیم به زبان ساده­ تر بگوییم مپ سنسور چیست، باید گفت مپ سنسور یا همان سنسور فشار هوا، وظیفه دارد تا میزان فشار هوای وارد شده به موتور را،  به کامپیوتر ماشین گزارش دهد تا ورود اکسیژن به موتور و عمل احتراق، به‌صورت درست و کنترل شده انجام شود. اگر مپ سنسور خراب شود یا از کار بیفتد، ECU و به تبع آن موتور، نمی توانند به درستی کار کنند و کارکرد موتور خودرو، دچار اختلال می ­شود. با نگهداری درست و تعمیر و چکاپ مداوم مپ سنسور، می­توان موتور خودرو را به‌راحتی سالم نگه داشت و از بروز بسیاری از مشکلات جانبی جلوگیری کرد.

مپ سنسور در روی منیفولد هوا و در قسمت ورود هوا به موتور قرار دارد. زمانی که خودرو در جاده­های کوهستانی یا نقاط پست کنار دریا قرار می­گیرد، میزان اکسیژن دریافتی در خودرو، به صورت طبیعی، به علت تغییر فشار هوا، تغییر خواهد کرد. مپ سنسور این امکان را به ECU می­دهد که میزان دقیق فشار هوای ورودی موتور را اندازه‌گیری کند تا هر بار میزان کنترل شده­ای اکسیژن وارد موتور شود و عمل احتراق، درست صورت پذیرد.

به عبارت دیگر سنسور فشار هوا، همان سنسوری است که مسئول سنجش میزان فشار هوای ورودی به موتور است که به اختصار با نام مپ سنسور (MAP) نیز شناخته می­شود. سنسور فشار هوا یکی از سنسورهای مورد استفاده در سیستم کنترل الکترونیکی موتور احتراق داخلی است.

وظیفه سنسور فشار هوا چیست؟

سنسور فشار هوا

بطور خیلی دقیق، سنسور مپ دو وظیفه دارد، وقتی راننده سوئیچ را باز می کند، سنسور مپ فشار هوای محیط را اندازه گیری می کند و از زمانیکه راننده سوئیچ را باز می کند، سنسور مپ فشار هوای ورودی به سیلندرها را اندازه گیری کرده و به یونیت موتور گزارش می نماید. فشار هوا در هر نقطه با توجه به ارتفاع و دما متفاوت است و وظیفه­ی مپ سنسور، گزارش این تفاوت به ECU است. در حقیقت وظیفه­ی اصلی این سنسور، گزارش میزان فشار هوای وارد شده به موتور به کامپیوتر موتور است، کامپیوتر موتور با استفاده از این اطلاعات، زمان پاشش انژکتور و میزان آوانس جرقه را تنظیم می کند.

دلایل خرابی مپ سنسور چیست؟

دلایل خرابی سنسور فشار هوا می­تواند متنوع باشد. معمولا دلیل اصلی این اختلال، عدم رسیدگی کافی به موتور است. جرم گرفتن نوک سنسور، نشت خلا در منیفولد هوا، خرابی اورینگ سنسور یا مشکل در سیم‌کشی­های مربوط به سنسور، همگی می­توانند از دلایل اختلال در عملکرد سنسور فشار هوای منیفولد خروجی دود باشند.

نشانه­ های خرابی مپ سنسور چیست؟

اگر سنسور کنترل هوا به‌درستی کار نکند، کامپیوتر خودرو در محاسبات خود دچار اشکال می­ شود و نمی ­تواند به درستی میزان پاشش انژکتور، آوانس جرقه و میزان باز و بسته شدن دریچه­ ی هوا(در خودروهایی که مجهز به موتور دریچه گاز می باشند) را تنظیم کند. علائم خراب سنسور فشار هوا می­ تواند به ترتیب زیر باشد:

·         کاهش توان و کشش خودرو

·         دوده زدن سر شمع ها

·         افزایش مصرف سوخت

·         خارج شدن دود سیاه از اگزوز

در تعمیرگاه­ها برای عیب­ یابی موتور، از دستگاه عیب یاب استفاده می­شود و این کار نیاز به یک کارشناس دوره دیده و با تجربه دارد تا بتواند کلیه پارامترها و وضعیت های مختلف را در دستگاه عیب یاب بررسی و آنالیز کرده و ایراد موتور را تشخیص دهد و قطعه معیوب را جایگزین کرده و تعمیرات لازم را مطابق مستندات فنی و تعمیراتی انجام دهد.

سنسور هوا و قطعات یدکی خودرو رنو l90 را از کجا تهیه کنیم؟

قطعات یدکی اصلی رنو l90 را می­توانید از فروشگاه اینترنتی رنویار خریداری کنید. خرید لوازم یدکی رنو و پیدا کردن قطعات اصلی رنو، به عنوان یک خودروی خارجی تولید ایران، کار دشواری است و تشخیص و شناسایی قطعات یدکی رنو L90 اصل از غیر اصل و عدم وجود قیمت روز بازار، ممکن است صاحبان خودرو را با مشکلاتی مواجه کند. رنویار این امکان را به شما می­دهد تا با اطمینان از مناسب‌ترین کیفیت، قطعات خودروی خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید و با بهترین قیمت موجود در بازار، لوازم یدکی رنو را خریداری کنید. رنویار به شما این امکان را می­دهد تا تمامی لوازم یدکی تندر 90، یکی از پرفروش­ترین محصولات شرکت رنو در ایران، شامل سنسور فشار هوا، سنسور دمای آب حتی روغن موتور و سایر قطعات اصلی رنو را با خیال راحت خریداری کنید. همچنین امکان دسترسی به خدماتی از جمله معرفی تمامی لوازم یدکی برند رنو در فروشگاه اینترنتی رنویار برای مشتریان محترم فراهم شده است. امید است تا با ارائه­ی بهترین محصولات و خدمات بتوانیم کمکی در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به صاحبان خودروی رنو باشیم تا از بروز حوادث رانندگی بر اثر استفاده از قطعات غیراستاندارد در خودروها جلوگیری کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *