Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

رنو داستر مشخصات مزایا و مقایسه ی آن با رنو کپچر

رنو داستر مشخصات مزایا و مقایسه ی آن با رنو کپچررنو داستر مشخصات مزایا و مقایسه ی آن با رنو کپچراگر می خواهید در مورد رنو داستر و تفاوت آن با رنو کچر بدانید برروی لینک کلیک کنید و با مشخصات تکمیلی رنو داستر و رنو کپچر بیشتر آشنا شوید.

با ورود کراس‌اوورها به بازار، دوست‌داران شاسی‌بلند نیز توانستند با پرداخت هزینه‌ای کمتر، خودروی مورد علاقه‌ی خود را در اختیار داشته باشند. کمپانی رنو، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تولید خودروهای کراس‌اوور، در سال‌های اخیر  محصولات متنوع و بسیار خوبی را وارد بازارهای جهانی کرده‌ است. در این مطلب به معرفی رنو داستر و رنو کپچر که دو  نمونه‌ از خودروی‌های محبوب این کمپانی در پلتفرم X90 هستند، می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های ظاهری و فنی آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

مشخصات ظاهری رنو داستر

مشخصات ظاهری رنو داستر

رنو داستر که در هندوستان و روسیه با نام نیسان ترانو نیز شناخته می‌شود، محصول مشترک رنوی فرانسه و داچیا (زیرمجموعه‌ی رمانیایی این شرکت) است. تولید این خودرو بصورت انبوه از سال ۲۰۱۰ و در پلتفرم X90 که سابقه‌ی تولید محصولاتی مانند لوگان و سدان را دارد، آغاز شد. ظاهر زیبا و جذاب رنو داستر یکی از مهم‌ترین دلایلی است که خریداران این محصول را در نگاه اول به خود جذب می‌کند. این خودرو، محصولی با قابلیت آفرود است و به همین دلیل نیز رنو داستر اسپورت از جمله اولویت‌های اول کسانی است که تشنه‌ی هیجان بوده و به طبیعت‌گردی علاقه دارند.

رنو داستر، ۴۳۱۵ ملی‌متر طول، ۲۰۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۵ میلی‌متر ارتفاع دارد که با درنظر‌گرفتن فضای ۴۷۵ لیتری داخل آن برای قرار دادن وسایل سرنشینان، یک خودروی جادار به‌شمار می‌رود؛ البته این را هم در نظر داشته باشید که فضای داخل اتومبیل برای قراردادن وسایل، با تاکردن صندلی‌های عقب آن، به ۱۶۳۶ لیتر افزایش پیدا می‌کند که در نوع خود جالب و قابل تحسین است. از دیگر مشخصات ظاهری جالب ‌توجه این خودرو می‌توان به سپرهای همرنگ با بدنه، تاشو بودن صندلی‌های عقب، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان و طراحی خوشه‌ای چراغ‌های بزرگ جلو اشاره کرد.

 

مشخصات فنی رنو داستر

مشخصات فنی رنو داستر

یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با مشخصات فنی، برای خریداران خودرو اهمیت دارد، مصرف سوخت وسیله‌ی نقلیه است. رنو داستر با مصرف سوخت پایین خود، توانسته است نظر مثبت خریداران را در این زمینه به خود جلب کرده و به‌عنوان محصولی کم‌مصرف، با استقبال بالایی روبرو شود. ویژگی فنی دیگری که در رابطه با رنو داستر باید به آن اشاره کنیم، مشخصات و قدرت موتور این خودرو است. کراس‌اوور داستر یک موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپی دارد که با داشتن ۱۳۵ اسب بخار، این محصول را به یک خودروی پرقدرت تبدیل کرده است.

هندلینگ مناسب این خودرو و جلوبندی قوی آن، از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌شوند و داستر را در میان خودروهای جاده‌ای پرقدرت قرار داده‌اند. ترمز ABS و EBA، در کنار محدود‌کننده‌ی سرعت، مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که سبب بالارفتن سطح ایمنی رنو داستر شده و امنیت سرنشینان آن را تامین کرده‌اند. حسگر و دوربین دنده عقب، که کار پارک‌کردن خودرو را برای راننده‌ی آن بسیار ساده‌تر می‌کنند، از جمله امکانات مشتری‌پسند این محصول به‌شمار می‌روند. از دیگر امکاناتی که رنو داستر در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         صندلی ۶ حالته‌ی راننده

·         چراغ روشنایی روز

·         شیشه‌های برقی

·         کیسه‌ی هوای راننده

·         آینه‌های بغل برقی

·         سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، یو‌اس‌بی و AUX

·         کنترل حالت دیفرانسیل در مدل رنو داستر دو دیفرانسیل

رنو داستر در دو تیپ کلی تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود که این محصولات نیز به نوبه‌ی خود به دو تیپ مجزای SE و PE تقسیم می‌شوند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که رنو داستر تک دیفرانسیل با رنو داستر دو دیفرانسیل دارد، وزن کمتر و به تبع آن شتاب بالاتر این محصول است. مصرف سوخت کمتر رنو داستر تک دیفرانسل در مقابل تیپ دو دیفرانسیل آن نیز از دیگر مزایایی است که خریداران این خودرو در اختیار خواهند داشت. بد نیست بدانید که تمامی قطعات این خودرو در مراکز فروش قطعات اصلی رنو داستر به‌فروش می‌رسند و خریداران می‌توانند به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

 

رنو کپچر، کراس‌اووری محبوب و باکیفیت

رنو کپچر، کراس‌اووری محبوب و باکیفیت

رنو کپچر از نظر ظاهری شباهت بسیاری به رنو کلیو و نیسان جوک دارد و طول آن ۴۱۲۲ میلی‌متر است. انحناهای جذاب این محصول در قسمت‌های جانبی و چراغ‌های جلویی بزرگ و کشیده، از جمله اولین مواردی هستند که در نگاه اول نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. این خودرو که به گفته‌ی سازندگان آن، یک خودروی چندمنظوره به‌شمار می‌رود، با داشتن چراغ‌های عریض عقب و کشیدگی ستون‌های انتهایی پنجره‌ها، یک انتخاب مناسب برای آن دسته از افرادی است که علاقه‌مند به خرید یک خودروی اسپرت هستند.

طراحی ساده و استفاده از دو رنگ مجزا در داخل کابین رنو کپچر، در کنار فضای مناسب کابین، از دیگر نکاتی هستند که هنگام نشستن در داخل خودرو، نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. یکی از ویژگی‌های مثبتی که در طراحی صندلی‌های این محصول به چشم می‌خورد قابلیت جابجایی صندلی‌های عقب است. این ویژگی به سرنشینان خودرو کمک می‌کند که فضای مورد نظر را برای خود ایجاد کرده و هنگام نشستن در داخل رنو کپچر، احساس راحتی کنند. سنسور دنده‌عقب، استارت هوشمند، سیستم کنترل فشار لاستیک‌ها، سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، جی‌پی‌اس و قفل ضد سرقت از دیگر امکاناتی هستند که رنو کپچر به آن‌ها مجهز است.

مشخصات فنی رنو کپچر

مشخصات فنی رنو کپچر

رنو کپچر به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندری با حجم ۱۱۹۷ سی‌سی که قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخار دارد، مجهز است. این محصول ۱۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن، 10.9 ثانیه است. باک ۴۵ لیتری و استاندارد آلایندگی یورو ۵، از دیگر ویژگی‌های فنی رنو کپچر هستند. یکی از مهم‌ترین نکات مثبتی که در میان مشخصات فنی کپچر به‌چشم می‌خورد و سبب جلب توجه خریداران نیز شده است، کم‌مصرف‌بودن این خودرو است. اگر به دنبال محصولی هستید که در عین زیبایی و ایمنی، مصرف پایینی نیز داشته باشد، رنو کپچر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. قطعات یدکی این خودرو نیز مانند رنو داستر در مراکز فروش قطعات اصلی رنو عرضه می‌شوند و در صورت خرید این خودرو، هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نخواهید داشت.

 

رنو کپچر یا رنو داستر؟

رنو کپچر یا رنو داستر

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که خریداران کراس‌اوورهای شرکت رنو با آن مواجه هستند، انتخاب میان دو خودروی رنو کپچر و رنو داستر است. مهم‌ترین اصلی که در هنگام انتخاب باید در نظر داشته باشید، شرایط و هدف شما از خرید این خودرو است. در مرحله‌ی بعدی باید به سراغ نکات ریزتری رفته و با توجه به آن‌ها، محصول مناسب را برای خود خریداری کنید. اولین نکته‌ای که برای داشتن یک انتخاب درست باید توجه کافی را به آن داشته باشید، تفاوت امکانات رفاهی این دو محصول است. رنو داستر با هدف کاهش هزینه‌های تولید، امکانات رفاهی کمتری در مقایسه با رنو کپچر دارد و این موضوع در برخی از موارد می‌تواند نظر منفی خریداران را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، عملکرد مناسب رنو داستر در مسیرهای ناهموار، از جمله ویژگی‌های مثبتی است که قبل از انتخاب یکی از این دو خودرو حتما باید به آن توجه کنید.

رنو، یکی از کمپانی‌های مطرح در عرصه‌ی خودروسازی است و محصولات متنوعی را نیز با کمک زیرمجموعه‌های مختلف خود در سراسر دنیا، تولید می‌کند. رنو داستر و رنو کپچر دو مورد از پرسروصداترین محصولات این شرکت نام‌آشنا هستند که هر یک با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، توانسته‌اند توجه گروه خاصی از خریداران را به خود جلب کنند. در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری و فنی این محصولات آشنا کرده و اطلاعات لازم را برای داشتن یک انتخاب مناسب، در اختیارتان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *