Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

سیر تا پیاز موتور رنو داستر و نشانه‌ های خرابی آن

سیر تا پیاز موتور رنو داستر و نشانه‌ های خرابی آنموتور رنو داسترسیر تا پیاز موتور رنو داستر و نشانه‌ های خرابی آن. برای دریافت اطلاعات تخصصی در زمینه موتور رنو داستر و علائم خرابی موتور آن از جمله کاهش قدرت موتور، خارج‌شدن دود رنگی از اگزوز و … کلیک کنید.

بعد از رونمایی داچیا از خودروی داستر در سال ۲۰۱۰ و عرضه‌ی این محصول به بازار، رنو داستر در مدت زمانی بسیار کوتاه توانست به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کمپانی رنو در جهان تبدیل شود. کشور ما نیز شامل این فروش بالا می‌شود و رنو داستر پس از ورود به کشور، به سرعت توانست خود را در دل خریداران ایرانی جای کند. فروش بالای این خودرو و تعداد بالای دارندگان رنو داستر در کشور، اهمیت آشنایی با موتور این خودرو و مسائل مربوط به آن را کاملا آشکار می‌کند. با ما همراه باشید تا با موتور رنو داستر آشنا شوید و زنگ خطرهایی را که خبر از خرابی این قطعه‌ی بسیار مهم دارند، بشناسید.

بررسی دقیق مشخصات فنی موتور داستر

داچیا داستر، یکی از خودروهای خوش‌ساخت کمپانی رنو است که علاوه بر ظاهر مشتری‌پسند، از نظر فنی نیز توانسته است نظر مثبت خریداران را به خود جلب کند. این خودرو از وجود یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر به حجم ۱۹۹۸ سی‌سی بهره می‌برد و معادل ۱۳۵ اسب بخار نیز قدرت دارد. این موتور ۱۶ سوپاپی، ۱۳۵۹ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر گشتاور آن برابر ۱۹۵ نیوتن در دقیقه است. این خودرو در دو نوع تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود که مدل تک دیفرانسیل آن، شتاب صفر تا صد را در مدت زمان ۱۰/۴ ثانیه و مدل دو دیفرانسیل نیز در ۱۱/۴ ثانیه، طی می‌کند.

حداکثر سرعت موتور قدرت‌مند رنو داستر معادل ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است و به‌دلیل سواری نرمی که دارد، توانسته محبوبیت بالایی در میان خریداران برای خود کسب کند. یکی از مهم‌ترین مزایای موتور رنو داستر، مصرف سوخت پایین آن است و این موضوع، یکی از قوی‌ترین دلایل خریداران برای انتخاب این محصول به‌شمار می‌رود. مصرف سوخت مدل تک دیفرانسیل رنو داستر در سیکل ترکیبی، برابر با ۸/۲ لیتر در صد کیلومتر است و مدل دو دیفرانسیل آن نیز، مصرف سوختی معادل ۸/۹ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

 مشخصات فنی موتور داستر

نشانه‌های خرابی موتور داستر را بشناسید                                                                                                   

موتور داستر، قلب تپنده‌ی این وسیله‌ی نقلیه است و در صورت بروز مشکل در آن، علاوه بر تحمیل خسارت‌های سنگین مالی، یک تهدید جدی برای امنیت سرنشینان نیز به‌شمار می‌رود؛ بنابراین لازم است تا با نشانه‌های خرابی آن آشنا شوید و با مشاهده‌ی کوچک‌ترین زنگ خطر، نسبت به رفع آن و تعمیر یا تعویض قطعه‌ی معیوب، اقدام کنید. مهم‌ترین نشانه‌های خرابی موتور رنو داستر به شرح زیر هستند:

·        خارج‌شدن دود رنگی از اگزوز

یکی از رایج‌ترین نشانه‌هایی که از وجود ایراد فنی در رنو داستر خبر می‌دهد، خارج‌شدن دود رنگی از اگزوز است. خروج دود سفید از اگزوز، به دلیل مخلوط‌شدن مایع داخل رادیاتور با بنزین و خارج‌شدن دود آب نیز در اثر روغن‌سوزی موتور اتفاق می‌افتد.

·        شنیده‌شدن صداهای غیر عادی از موتور

صادهای غیرعادی موتور، از وجود مشکلات جدی در آن خبر می‌دهند و ممکن است به‌دلایلی چون: آسیب‌دیدن پیستون، وجود ایراد در استارت یا گیربکس، اتفاق بیفتند و شما را برای تهیه‌ی قطعات مورد نیاز و تعویض آن‌ها، راهی مراکز فروش لوازم یدکی رنو ‌کنند.

·        به‌مشام‌رسیدن بوی ناخوشایند در داخل کابین

نشت روغن یا مایع‌خنک‌کننده، مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث پخش‌شدن بوی ناخوشایند در کابین خودرو می‌شوند و نیاز به بررسی دقیق دارند.

خرابی موتور داستر

·        روشن‌شدن چراغ‌های هشدار خودرو

چراغ‌های هشدار خودرو، بهترین و مطمئن‌ترین نگهبانان وسیله‌ی نقلیه هستند و در صورت بروز مشکل برای قطعات مهم، شما را از وجود این مشکلات باخبر می‌کنند. رنو داستر، چراغ‌های هشدار متعددی دارد که هر یک از آن‌ها، شما را از وجود مشکل در قسمت‌های مختلف خودرو مطلع می‌کنند. از جمله چراغ‌های هشدار این خودرو که به وجود نقص فنی در این خودرو اشاره می‌کنند، می‌توان به چراغ‌های زیر اشاره کرد:

1      چراغ هشدار قرمز برای توقف اضطراری

2     چراغ نشان‌دهنده‌ی وجود نقص فنی در مدار ترمز

3      چراغ نشان‌دهنده‌ی دمای مایع خنک‌کننده موتور

4     چراغ نشان‌دهنده‌ی فشار روغن موتور

·        کاهش قدرت موتور

یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که در صورت بروز ایراد در موتور رنو داستر با آن مواجه خواهید شد، کاهش‌ قابل ملاحظه‌ی موتور خودرو هنگام گاز‌دادن است. در این شرایط، به‌دلیل نرسیدن سوخت لازم به موتور، شتاب مورد نظر بعد از گازدادن حاصل نمی‌شود. از رایج‌ترین دلایلی که سبب بروز این اتفاق می‌شوند، می‌توان به وجود نشتی در لوله‌های انتقال‌دهنده‌ی سوخت خودرو اشاره کرد. دلیل دیگری که موجب بروز این اتفاق و کاهش توان خروجی موتور رنو داستر می‌شود، ازکارافتادن پمپ بنزین است؛ البته در نظر داشته باشید که کثیف‌بودن انژکتور و بروز اختلال در اسپری‌شدن سوخت به داخل سیلندر نیز، می‌تواند به کاهش قدرت موتور در هنگام گاز‌دادن منجر شود.

با توجه به نقش حیاتی موتور در خودرو، آشنایی با نشانه‌های خرابی موتور رنو داستر که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، اهمیت بسیار بالایی برای صاحبان این خودروی محبوب دارد. گزینه‌های معرفی شده در این مقاله را به دقت به خاطر بسپارید و در صورت مشاهده‌ی آن‌ها، هرچه سریع‌تر به یک مرکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید. نکته‌ی بسیار مهمی که در انتهای مطلب باید به آن اشاره کنیم این است که برای عملکرد مناسب خودرو و تامین سلامت خود و دیگر سرنشینان، حتما از لوازم یدکی اصلی رنو داستر استفاده و از تهیه‌ی قطعات بي‌کیفیت خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *