Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

شناخت مناسب ترین سنسور فشار روغن و انتخاب آن با بهترین قیمت

شناخت مناسب ترین سنسور فشار روغن و انتخاب آن با بهترین قیمتسنسور فشار روغن یکی از مهم­ترین قطعات حفاظتی موتور خودرو است .در این مطلب از وظایف آن تا چگونه متوجه بشیم سنسور فشار روغن خراب شده است، دلیل بالا رفتن و افت فشار سنسور فشار روغن و در نهایت تهیه این قطعه از معتبرترین فروشگاه ایتترنتی صحبت می کنیم

سنسور فشار روغن یکی از مهم­ترین قطعات حفاظتی موتور خودرو است که وظیفه ­ی آن، تعیین میزان فشار روغن موتور است. همانطور که از نام این سنسور مشخص است، این سنسور فشار روغن موتور را اندازه گیری کرده و با گزارش آن به صفحه نمایشگرها، راننده را از وضعیت فشار روغن مطلع می کند، در واقع اگر فشار روغن از حدی کمتر شود، چراغ اخطار فشار روغن که بر روی صفحه نمایشگرها می باشد، روشن می شود. سنسور فشار روغن که با نام فشنگی روغن نیز شناخته می­ شود، در مسیر عبور روغن موتور و در نزدیکی فیلتر روغن قرار دارد. برای آشنایی با سایر سنسورها نیز پیشنهاد می‌کنیم به بخش معرفی تمامی لوازم یدکی برند رنو در فروشگاه اینترنتی رنویار سر بزنید.

وظیفه سنسور فشار روغن چیست

وظیفه سنسور فشار روغن چیست؟

کار اصلی سنسور فشار روغن، اندازه­ گیری فشار روغن و حفاظت از موتور است. روغن موتور به وسیله­ ی پمپ روغن کشیده می­ شود و فشار آن پیش از ورود به موتور، توسط سنسور فشار روغن اندازه گیری می شود. زمانی که فشار روغن از میزان تعیین شده پایین­ تر بیاید، چراغ اخطار کم بودن فشار روغن بر روی صفحه نمایشگرها روشن می­ شود. در این صورت باید بلافاصله بعد از دیدن چراغ اخطار، ماشین را خاموش کرد، زیرا بعد از آن ممکن است موتور در مدت زمان کوتاهی آسیب ببیند و بسوزد.

چگونه متوجه بشیم سنسور فشار روغن خراب شده است؟

افت بیش از حد فشار روغن، خطرناک است و می­تواند باعث آسیب دیدن موتور شود. به همین دلیل عیب یابی و دانستن علائم خرابی سنسور فشار روغن، از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی، با روشن شدن چراغ اخطار روغن موتور بر روی صفحه نمایشگرهای خودرو که نشان دهنده­ ی افت فشار روغن موتور است، باید بلافاصله ماشین را خاموش و موتور را بررسی کرد. بعد از آن، با چک کردن گیج روغن می­ توان سطح روغن را بررسی کرد. بهتر است که در صورت بروز چنین اتفاقی، علاوه بر سنسور روغن، پمپ روغن نیز بررسی شود. برای تست سنسور فشار روغن، باید به نمایندگی مراجعه نمود، در آنجا سنسور را از جای خود خارج کرده و به جای آن، فشار سنج نصب می شود، سپس موتور را با احتیاط روشن کرده و فشار روغن را بوسیله فشار سنج در دورهای مختلف بررسی می کنند. علاوه بر این لازم است تا کانکتورها و اتصالات سنسور نیز بررسی گردد. در صورت پیدا کردن مشکل و نیاز به تعویض هرکدام از لوازم یدکی تندر 90، باید دقت کنید که قطعات اصل را خریداری کنید تا دوباره برایتان مشکل‌ساز نشود.

چرا فشار روغن بالا می‌رود؟

علت بالا بودن فشار روغن، می‌تواند موارد مختلفی باشد. یکی از دلایل عمده­ ی این حالت، گرفتگی فیلتر روغن به دلیل ورود بیش از حد آلودگی به آن است. در کل تغییر دما بر بالا رفتن فشار روغن تاثیر می­ گذارد، به خصوص کاهش دمای بیش از حد روغن موتور در فصول سرد، باعث می­ شود که گرانروی روغن افزایش یابد که با گرم شدن موتور، این مشکل رفع خواهد شد، البته این وضعیت زمانی اتفاق خواهد افتاد که روغن مناسب برای موتور انتخاب نشده باشد. رسوب بستن مجرای عبور روغن نیز می­تواند فشار روغن را زیاد کند. شاید به نظر خیلی از افراد، افزایش فشار روغن مشکلی نداشته باشد اما باید بدانید که فشار بالای روغن به قطعاتی مانند یاتاقان، کاسه نمد و اورینگ ها آسیب وارد می کند، فشار بیش از حد روغن در موتور، همچنین موجب فعال شدن شیر بای پس در فیلتر روغن می­شود که موجب خواهد شد تا روغن بدون فیلتر شدن در موتور به چرخش درآید که بسیار خطرناک است.

چرا فشار روغن افت می‌کند؟

همان طور که به آن اشاره کردیم، افت فشار روغن می­تواند باعث آسیب دیدن موتور خودرو شود. دلیل کم بودن یا افت فشار روغن نیز می‌تواند موارد مختلفی باشد. یکی از این دلایل می­تواند خرابی پمپ روغن خودرو باشد که باعث می­شود تا روغن به درستی در موتور جریان نیابد. استفاده از روغن موتور­های نامناسب با ویسکوزیته­ی پایین­تر از حد مجاز و همچنین داغ شدن بیش از حد روغن موتور نیز می­تواند از دیگر دلایل افت فشار روغن موتور باشد. ورود سوخت به روغن یا به اصطلاح آب و روغن قاطی کردن نیز باعث کاهش شدید ویسکوزیته­ ی روغن و در نتیجه افت فشار می­شود. بعضی اوقات، زمانی که روغن موتور به پایان عمر خود نزدیک می­شود، مولکول­های آن دچار شکست شده و افت شدید فشار ایجاد می­شود. در صورت افت فشار روغن موتور، چراغ اخطار روغن در صفحه پشت آمپر روشن می­شود و یا در دور بالای ماشین، چراغ روغن روشن و خاموش می­شود.

خرید لوازم یدکی رنو

قطعات یدکی اصلی رنو l90 را می­توانید از فروشگاه اینترنتی رنویار تهیه کنید. خرید لوازم یدکی رنو و پیدا کردن قطعات اصلی رنو، به عنوان یک خودروی خارجی تولید ایران، می‌تواند دشوار باشد و اعتماد به فروشنده در خرید قطعات یدکی خودرو، به یک معضل مهم بدل شده است. رنویار این امکان را به شما می­ دهد تا با اطمینان، قطعات خودروی خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید و با بهترین قیمت موجود در بازار، لوازم یدکی رنو را خریداری کنید. در رنویار مشتری به راحتی به تمامی قطعات یدکی رنو l90 از جمله سنسور دمای آب، سنسور فشار روغن و سایر قطعات اصلی رنو دسترسی کامل و سریع دارد. همچنین، رنویار همواره برای ارائه­ ی خدمات و محصولات بهتر به مشتریان خود تلاش می­کند و سعی دارد تا با در دسترس قرار دادن قطعات استاندارد، از سوانح رانندگی ناشی از قطعات تقلبی جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *