Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

صندلی و فرمان گرم کن خودرو

صندلی و فرمان گرم کن خودرو چیست؟

صندلی و فرمان گرم کن خودرو چیست؟صندلی و فرمان گرم کن خودرو چیست؟ | رنویارنگران نباشید با خرید قطعات گرم‌کن صندلی به راحتی می‌توانید خودرو خود را به این آپشن تجهیز و لذت رانندگی با آپشن‌های خاص را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با اینکه که گرم‌کن صندلی و فرمان چیست و چگونه کار می‌کند به شما توضیح دهیم.

خودروهای لوکس و گران‌قیمت دارای آپشن‌ها و امکاناتی هستند که آن‌ها را برای همگان جذاب می‌کند. یکی از آپشن‌های پرطرفدار گرم‌کن صندلی و فرمان است. تصور اینکه با یک دکمه فرمان سرد خودرو در روزهای زمستانی گرم شود و روی یک صندلی گرم رانندگی کنید، بسیار لذت بخش است. حتما می‌گویید بله این آپشن بسیار خوب است اما خرید خودرو با چنین آپشن‌هایی بسیار سخت است.

نگران نباشید با خرید قطعات گرم‌کن صندلی به راحتی می‌توانید خودرو خود را به این آپشن تجهیز و لذت رانندگی با آپشن‌های خاص را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با اینکه که گرم‌کن صندلی و فرمان چیست و چگونه کار می‌کند به شما توضیح دهیم.

مزیت گرم کن فرمان و صندلی چیست؟

قطعا همه شما تجربه رانندگی در روزهای سرد زمستانی را دارید. به محض نشستن در ماشین، صندلی‌ها و فرمان سرد آزارتان می‌دهد. باید ماشین را روشن کنید و تا گرم شدن خودرو صبر کنید. شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودرو تمام امکانات برای یک رانندگی لذت بخش را در نظر می‌گیرند. نصب گرم‌کن صندلی و فرمان یکی از آپشن‌های کاربردی در فصل زمستان است.

با روشن شدن خودرو کلیدگرم‌کن صندلی را فشار دهید؛ در زمان کوتاهی فرمان و صندلی خودرو گرم می‌شوند و به راحتی فرمان را در دست گرفته و رانندگی کنید. جالب است بدانید که آپشن سردکن صندلی نیز وجود دارد زیرا یکی از مشکلات رانندگان در فصل تابستان گرم شدن زیاد صندلی است. در مواقعی که صندلی گرم است با فشردن کلید سردکن و گرم‌کن صندلی جلو، سیستم سردکن فعال شده و صندلی خنک می‌شود.

نحوه‌ عملکرد گرم کن و سرد کن صندلی

گرمکن فرمون

بهتر است نحوه کارکردن گرم کن صندلی و سرد کن را جدا توضیح دهیم. قطعات گرم کن صندلی به شرح زیر است که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند:

·          مقاومت: در ساخت گرم‌کن صندلی از سیم پیچ حرارتی استفاده می‌شود که به آن مقاومت می‌گویند. جریان برق نیز از سیم پیچ عبور می‌کند. مقاومت سیم پیچ در برابر جریان سبب ایجاد اصطکاک و تولید گرما می‌شود.

·          رله: رله یک ماشه مکانیکی است که اجازه می‌دهد دستگاه جریان برق را دریافت کند. با روشن شدن گرم‌کن جریان برق به مقدار کم در سیم پیچ جاری می‌شود. این جریان کم سبب ایجاد میدان مغناطیسی می‌شود و اهرم رله را فعال می‌کند. با فعال شدن رله برق از باتری تامین می‌شود.

·          ترموستات: ترمسوتات در روکش صندلی برای جلوگیری از گرمای بیش از اندازه تعبیه شده است. با رسیدن دما به مقدار مطلوب، سوئیچ رله خاموش می‌شود.

اما نحوه کارکردن سردکن صندلی چگونه است؟ در سیستم سردکن از فن و تهویه در صندلی استفاده می‌شود. صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه دارای دو تکنولوژی هستند. برخی از آن‌ها با داشتن سیکل مبدل هوا را خنک می‌کنند و برخی دیگر از سیستم تهویه اصلی خودرو استفاده می‌کنند که در این حالت سوخت کمتری مصرف می‌شود.

پد گرم کن صندلی

در بیش‌تر خودروهای لوکس خارجی این آپشن وجود دارد و با فشردن دکمه گرم‌کن صندلی به راحتی فعال می‌شود. حتما دلتان می‌خواهد روی خودروی ایرانی خود پد گرم کن صندلی داشته باشید. خوشبختانه پد گرم‌کن صندلی در بازار وجود دارد که می‌توانید به صفحات محصول سایت رنویار آن را خریداری کنید.

این پدها در تمامی صندلی‌ها قابل استفاده هستند و برای هر صندلی دو عدد پد نصب می‌شود. یکی از پدها برای زیر (کفی صندلی) و دیگری برای پشتی صندلی است. پدها کاملا شبیه به آپشن فابریک عمل می‌کنند و دارای سنسور سنجش دما (ترموستات) هستند. در ساخت آن‌ها نیز از المنت گرم‌کن صندلی و 4 لایه پارچه با کیفیت استفاده شده است.

نصب پد گرم کن صندلی

اگر دانش الکترونیک دارید می‌توانید به راحتی پد گرم‌کن را نصب کنید. در غیر این صورت به مراکز فروش و نصب گرم‌کن و سردکن صندلی مراجعه کنید. می‌توانید با مراجعه به سایت رنویار، گرم‌کن را به صورت اینترنتی خریداری و نصب آن‌ را به یک فرد متخصص بسپارید. شما می‌توانید به راحتی هر محصولی که بخواهید مانند کلید گرم‌کن صندلی رنو ، کلید گرمکن صندلی کپچر  و یا تمام قطعات مگان را از سایت رنویار خریداری کنید و محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر خودتان قصد نصب پد گرم‌کن صندلی را دارید طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

·          یک سیم برق که به قطب مثبت خودرو وصل باشد را پیدا کنید که توانایی انتقال آمپر بالا را دارا باشد. از سیم‌های نازک استفاده نکنید. بهتر است از سیم‌های ضخیمی که در زیر فرمان و در پشت سیستم سوئیچ استارت قرار دارند استفاده کنید.

·          برای اطمینان از اینکه این سیم مثبت است آن را با یک لامپ که دو عدد سیم بلند دارد تست کنید. یکی از سیم‌ها به بدنه و دیگری به سر سیم‌های پشت سوئیچ متصل می‌شود تا لامپ روشن شود. با خاموش و روشن کردن سوئیچ مطمئن شوید به هنگام روشن شدن ماشین آن سیم برق دارد.

·          ابتدا یکی از اتصال‌های سرباتری خودرو را قطع کنید. محل قرارگیری کلید گرم‌کن صندلی را مشخص کنید و با مته سوراخ کنید.

·          روکش را باز کنید و پدها را در جای خود قرار دهید. پد کف را از پشت صندلی و از میان شکاف صندلی و تکیه گاه رد کنید تا کابل‌ها در پشت صندلی قرار گیرند.

·          پد مخصوص پشتی را نیز مانند پد کف صندلی از شکاف در جای خود قرار دهید به طوری که کابل‌ها از پشت خارج شده و به سمت پایین باشند.

·          دقت کنید پدها روی هم قرار نگرفته و تا نشده باشند.

·          روکش‌ها را مثل قبل ببندید و بلندترین سیم خروجی را به کلید گرم‌کن صندلی وصل کنید.

·          سیم خروجی کلید گرمکن را به سیم پشت فندکی ماشین وصل کنید. (البته می‌توانید این سیم را به خروجی مثبت بعد از سویچ هم متصل کنید.)

·          سیم منفی پد را در زیر یکی از پیج های متصل به بدنه قرار دهید و ببندید.

·          کار تمام شد حالا تست گرم‌کن را انجام دهید و سیم‌های اضافی را با بست کمربندی جمع کنید.

گرمکن-صندلی

جمع بندی

در این مطلب نحوه عملکرد گرم کن صندلی و فرمان خودرو، نحوه نصب پد گرمکن صندلی و همچنین عملکرد سردکن صندلی را توضیح دادیم. مطمئناً قبول دارید که رانندگی با خودرویی که امکانات بیشتری برای رفاه راننده دارد لذت بخش‌تر است. توصیه می‌کنیم برای تجربه یک رانندگی لذت بخش در فصل زمستان خودروی خود را به آپشن گرم‌کن صندلی و فرمان مجهز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *