Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

مقایسه تالیسمان و اپتیما؛ با چشم باز خرید کنید!

مقایسه تالیسمان و اپتیما؛ با چشم باز خرید کنید!مقایسه تالیسمان و اپتیمامقایسه تالیسمان و اپتیما؛ با چشم باز خرید کنید! رقابت دو رقیب سرسختی که هر یک با داشتن طرفداران فراوان، به دو خودروی پرفروش در بازارهای داخلی تبدیل شده‌اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

اگر پیگیر اخبار دنیای خودرو باشید، حتما در جریان رقابت سنگینی که میان رنو تالیسمان و کیا اپتیما وجود دارد، هستید. رقابت دو رقیب سرسختی که هر یک با داشتن طرفداران فراوان، به دو خودروی پرفروش در بازارهای داخلی تبدیل شده‌اند. با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا با تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دو خودروی محبوب آشنا شوید و بتوانید با توجه به آن‌ها، بهترین گزینه‌ی ممکن را انتخاب کنید.

مقایسه‌ی طراحی ظاهری اپتیما و تالیسمان

طراحی اپتیما و تالیسمان

ظاهر خودرو، مهم‌ترین چیزی است که در نگاه اول می‌تواند نظر مثبت یک خریدار را به خود جلب کند و کیا اپتیما با داشتن ظاهری زیبا و خیره‌کننده، قطعا خواهد توانست شما را به خود علاقه‌مند کند. چراغ‌های جلوی کشیده و اخموی اپتیما و هماهنگی تحسین‌برانگیزی که با چراغ‌های مه‌شکن دارند، در همان نگاه اول شما را مجذوب خود خواهند کرد. در قسمت عقب این ماشین نیز با منظره‌ی مشابهی روبرو می‌شوید و کشیدگی چراغ‌ها، لذت تماشای یک خودروی اسپرت شیک را برای شما ممکن خواهد ساخت. در سوی دیگر میدان رقابت، تالیسمان فرانسوی با ظاهری شیک و مدرن قد علم می‌کند که با داشتن چراغ‌های عقب کشیده و صندوقی جادار، توانسته تعادل را در این رقابت پرحرارت برقرار کند.

یکی از مهم‌ترین مشخصات رنو تالیسمان از نظر ظاهری که نقش بسیار مهمی نیز در جلب توجه خریداران ایفا داشته، طراحی کابین این خودرو است. فضای داخلی کابین تالیسمان، نمونه‌ی واقعی یک خودروی مدرن و اروپایی است و با فراهم آوردن محیطی ساده و به‌دور از شلوغی، نظر مثبت علاقه‌مندان طراحی مینیمال را به خود جلب کرده است. در مقابل تالیسمان، اپتیمایی قرار دارد که مهر تاییدی بر تصورات همیشگی خریداران از خودرو‌های کره‌ای زده و چراغ‌ها و کلیدهای فراوانی را در اختیار سرنشینان این سدان زیبا قرار می‌دهد. در حالت کلی می‌توان گفت که انتخاب بر اساس ظاهر این دو خودرو، موضوعی است که به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد و نمی‌توان نسخه‌ی واحدی برای آن پیچید.

 

بررسی عملکرد فنی اپتیما و تالیسمان 

عملکرد فنی اپتیما و تالیسمان

اولین نکته‌ای که در زمینه‌ی مقایسه‌ی فنی اپتیما و تالیسمان می‌توان به آن اشاره کرد، تفاوت در نوع موتور این دو خودرو است. تالیسمان، برخلاف رقیب کره‌ای خود که موتوری عادی دارد، از وجود یک موتور توربو بهره می‌برد و این موضوع توانسته این سدان فرانسوی محبوب را یک پله بالاتر از اپتیما قرار دهد. رنو تالیسمان، از توان موتور بیشتری نیز برخودار است و با داشتن قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار در مقایسه با قدرت ۱۷۸ اسب بخاری اپتیما، امتیاز بیشتری را در این زمینه کسب می‌کند.

موضوع بسیار مهم دیگری که در مقایسه‌ی تالیسمان و اپتیما باید به آن توجه کنیم، شتاب این دو خودرو است. در این مرحله نیز تالیسمان گوی سبقت را از رقیب کره‌ای خود می‌رباید؛ چرا که این سدان فرانسوی تنها در ۷/۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد در حالی‌که اپتیما، به ۱۰/۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا به چنین سرعتی دست پیدا کند. یکی از مهم ترین معیارهایی که در زمینه‌ی مقایسه‌ی فنی دو خودرو برای خریداران مطرح می‌شود و انتخاب آنان را نیز به‌طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، بحث تامین قطعات یدکی است. در این رابطه باید بگوییم که شرایط دسترسی به قطعات یدکی این دو خودرو تفاوتی با یکدیگر ندارند و شما می‌توانید با مراجعه به مراکز لوازم یدکی تالیسمان و فروشگاه لوازم یدکی رنو، قطعات مورد نیاز خود را به‌راحتی تهیه کنید.

 قبل از اینکه پرونده‌ی مقایسه‌ی فنی تالیسمان و اپتیما را ببندیم، اجازه دهید نگاهی نیز به مصرف سوخت این دو خودرو بیندازیم. اپتیما، نیاز به ۸/۱ لیتر سوخت برای پیمودن هر صد کیلومتر دارد و این درحالی است که تالیسمان تنها با ۶/۲ لیتر سوخت، این مسافت را طی می‌کند. همان‌طور که می‌بینید، تالیسمان از نظر فنی در جایگاه بهتری نسبت به اپتیما قرار دارد و درصد بیشتری از خریداران را راضی نگه می‌دارد.

 

ایمنی و تکنولوژی تالیسمان و مقایسه‌ی آن با اپتیما

ایمنی تالیسمان و اپتیما 

تفاوت‌های موجود در تکنولوژی ساخت اپتیما و تالیسمان سبب شده است تا این دو خودرو از نظر آپشن‌ها و امکانات منحربه‌فرد، اختلافات جدی و قابل توجهی با یکدیگر داشته باشند. برای درک بهتر این موضوع، خلاصه‌ای از امکانات و آپشن‌هایی که این دو سدان محبوب در اختیار شما قرار می‌دهند را معرفی می‌کنیم. ابتدا نگاهی به برخی از مهم‌ترین آپشن‌های رنو تالیسمان می‌اندازیم:

·         پنج حالت رانندگی

·         سیستم صوتی ۱۳ بانده‌ی مجهز به فرمان صوتی

·         وجود دو نمایشگر هفت اینچی در مرکز کنسول و پشت فرمان

·         سیستم نمایش‌دهنده‌ی باد تایرها

·         دی‌لایت

کیا اپتیما در مقایسه با تالیسمان، از نظر تکنولوژی در رده‌ی بالاتری قرار دارد که این موضوع را مدیون ویژگی‌های زیر است:

·         کروز کنترل هوشمند

·         دوربین عقب ۳۶۰ درجه

·         اتولایت

·         مه‌شکن عقب

·         چراغ‌شور

·         صندلی راننده‌ی برقی و هشت حالته

یکی دیگر از پارامترهایی که در مبحث مقایسه‌ی این دو خودرو باید به آن پرداخته شود، موضوع ایمنی است. مانند آنچه که در زمینه‌ی آپشن‌ها شاهد آن بودیم، از نظر ایمنی نیز اپتیما امتیاز بیشتری نسبت به تالیسمان کسب می‌کند که این برتری را مدیون ایربگ زانویی راننده و پشت سری فعال خود است.

مقایسه تالیسمان با اپتیما

تالیسمان و اپتیما دو نمونه‌ از سدان‌های پرفروشی هستند که با دردست‌گرفتن نبض بازار، توانسته‌اند فروش بالایی را برای خود رقم بزنند. ما در این مقاله با مقایسه‌ی این دو خودرو از جهات مختلف، سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با دیدی باز محصول مناسب خود را خریداری کنید؛ اما در نهایت این شما هستید که با توجه به نیازها و شرایط مختلف، می‌توانید مناسب‌ترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *