Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

گلگیر خودرو

گلگیر خودرو و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید

گلگیر خودرو و نکات مهمی که باید درباره آن بدانیدگلگیر خودرو و نکات مهمی که باید درباره آن بدانیدگلگیر خودرو اولین قسمت بدنه است که با خودروی جلویی یا عقبی برخورد می‌کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با گلگیر، محل نصب گلگیر خودرو و … توضیحاتی را ارائه دهیم.

گلگیر یکی از قطعات بدنه خودرو است و همانطور که از نامش پیداست از پخش شدن سنگ‌ریزه، گل و … جلوگیری می‌کند. گلگیر ماشین در تمامی خودروها در جلو و عقب خودرو وجود دارد. در بسیاری از تصادفات، گلگیر آسیب می‌بیند زیرا اولین قسمت بدنه است که با خودروی جلویی یا عقبی برخورد می‌کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با گلگیر، محل نصب گلگیر خودرو و … توضیحاتی را ارائه دهیم.

گلگیر ماشین کجاست؟

گلگیر ماشین بر اساس نوع خودرو، دارای طرح‌های متفاوتی است مثلا مدل و طرح گلگیر ال نود با گلگیر ساندرو متفاوت است. جالب است بدانید قیمت گلگیر ال 90 نیز با قیمت گلگیر ساندرو تفاوت دارد. علاوه بر نوع خودرو، جنس نیز در قیمت گلگیر اثرگذار است. به طور کلی محل نصب گلگیر در جلو و عقب خودرو و در قسمت انتهایی سپر است. گلگیر بعد از انتهای درب عقب و جلو خودرو قرار می‌گیرد و به سمت جلو  یا عقب ادامه پیدا می‌کند تا به سپر برسد. به دلیل محل قرار گیری گلگیر در خودرو به هنگام خرید گلگیر، حتما اسم‌های گلگیر جلو راست، گلگیر جلو چپ، گلگیر عقب راست و گلگیر عقب چپ را می‌شنوید.

گلگیر چه نقشی در خودرو دارد؟

این قسمت از بدنه خودرو وظیفه مهمی دارد. اگر گلگیر وجود نداشت، تمام بدنه خودرو، موتور و قطعات موتور دچار  آسیب می‌شدند. با چرخش لاستیک‌ها مقدار زیادی سنگ‌ریزه، گل و لای و آب به اطراف پاشیده می‌شود اما گلگیر از ورود آن‌ها به موتور و سیستم برق خودرو جلوگیری می‌کند. گلگیر خودرو از لاستیک و برخورد آن با اجسام دیگر نیز محافظت می‌کند. در بیشتر تصادفات حتی تصادفات با ضربه‌های آهسته نیز گلگیر در معرض آسیب قرار دارد. جالب است بدانید که گلگیر در دو نوع ثابت و غیرثابت طراحی می‌شود. در نوع ثابت، تمام بخش‌های گلگیر به هم چسبیده و یکپارچه است؛ اما در نوع غیرثابت از چند تکه تشکیل شده است. محل نصب گلگیر خودرو در تمامی خودروها در قسمت جلو و عقب خودرو قرار دارد.

جنس گلگیر خودرو

حال که دقیقا می‌دانید گلگیر خودرو برای چیست، حتما به این نتیجه رسیده‌اید که جنس گلگیر خودرو بسیار مهم است. به نظر شما خراب شدن بدنه بهتر است یا خراب شدن گلگیر؟ معمولا گلگیرها از جنس فلز ساخته می‌شوند تا عمر بیشتری نیز داشته باشند. گلگیرها از بیرون نمایی صاف و صیقلی دارند اما از داخل به ورق‌های ضربه گیر تجهیز شده‌اند که در برابر ضربه مقاوم باشند. در صورت شکستن، زنگ‌زدگی و خراب شدن گلگیر، لازم است تا حتما آن را تعویض کنید، زیرا نقش مهمی در محافظت از بدنه، لاستیک، سیستم برق، موتور و… دارد. قیمت گلگیر خودرو زیاد نیست و به طور کلی یک محصول با قیمت متعادل است که می‌توانید آن را به صورت اینترنتی در فروشگاه رنویار نیز خریداری کنید. حتی در افزایش قیمت‌ها نیز قیمت گلگیر ال 90  افزایش چندانی نداشته است.

محل نصب گلگیر خودرو

گلگیر جلو

همانطور که گفته شد، گلگیر در قسمت جلو و عقب خودرو تا بالای چراغ‌‌ها و روی لاستیک قرارگرفته است، تا سپر ادامه دارد و شامل گلگیر جلو راست، چپ و عقب می‌شود. نحوه‌ی نصب گلگیر این گونه است که با استفاده از پیچ و پرچ‌های مخصوص خود به بدنه وصل می‌شود. همچنین خارها و سوراخ‌هایی برای محکم شدن آنها به بدنه وجود دارد. این قطعات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی با قطعات همجوار خود هماهنگ شده و نصب می‌شوند. در صورت تصادف یا ضربه خوردن، به احتمال زیاد گلگیر دچار شکستی شده و به تعویض نیاز خواهد داشت.  اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا گلگیر به راحتی باز شده و به آسانی نصب می‌شود.

نکات کلی در مورد خرید گلگیر خودرو

·         به هنگام خرید گلگیر خودرو حتما به جنس و کیفیت آن توجه داشته باشید.

·         در صورت آسیب دیدن گلگیر سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید زیرا گلگیر یک محافظ برای سیستم برق و اجزای حیاتی خودرو شماست.

·         برای تعویض گلکیر و خرید آن نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت کنید زیرا گلگیر یک قطعه نسبتا ارزان قیمت است.

عایق کاری گلگیر خودرو

مهم‌ترین وظیفه گلگیر و فلسفه وجود آن، محافظت از موتور و سیستم برق از آب، سنگ‌ریزه و آلودگی‌های دیگر است. در همین راستا، برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و کاهش صدا، از یک فوم سخت و با کیفیت در پشت گلگیر استفاده می‌شود. این فوم یک عایق است که به طور جداگانه خریداری و پشت گلگیر نصب شده و  با گذشت زمان، خاصیت خود را از دست نمی‌دهد.

سخن آخر

گلگیر خودرو یکی از اجزای مهم در بدنه خودرو است. اگر چندین سال است که صاحب خودرو هستید، به احتمال زیاد تجربه خرید گلگیر و تعویض گلگیر را دارید. متاسفانه گلگیر در بیشتر تصادفات، حتی هنگامی که ضربه‌های آهسته به آن وارد شود، آسیب می‌بیند اما خوشبختانه این محصول گران قیمت نیست و به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید. در این مطلب نکات کلی را درباره این قطعه ارائه دادیم و امیدواریم اگر قصد تعویض گلگیر ماشین خود را دارید، این مقاله به شما در این زمینه کمک کرده باشد.
برای خرید قطعات یدکی و قطعات مگان می‌تواند از سایت رنویار سفارش و درب منزل تحویل گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *