Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

آشنایی با نقش پراهمیت بوستر ترمز

آشنایی با نقش پراهمیت بوستر ترمزآشنایی با نقش پراهمیت بوستر ترمزبوستر ترمز یکی از مهم ترین قطعات ترمز خودرو هستند که به رانندگان مک می کنند تا رانندگی ساده و راحت تری داشته باشند و اگر نمی دانید خرابی بوستر ترمز چه ایراداتی را به خودروی شما وارد می کند برروی لینک کلیک کنید.

سیستم ترمز خودرو از مهمترین بخش‌ها در هر خودرو به شمار می‌رود و بی توجهی به آن می‌تواند سبب بروز خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری  هم برای خود و هم برای دیگران شود. اما آیا تا به حال نام بوستر ترمز را شنیده‌اید؟ قطعه‌ای سیاه رنگ که در پشت موتور خودرو و معمولا در سمت راننده قرار می‌گیرد. در واقع بوستر ترمز خودرو به راننده کمک می‌کند تا رانندگی راحت تر، دلپذیرتر و با خستگی کمتری داشته باشد و علت آن این است که راننده برای ترمز کردن، لزومی ندارد که پدال ترمز را با توان خیلی زیاد فشار دهد، به عبارت دیگر، وظیفه بوستر ترمز این است که به عمل عمل ترمز کردن را برای راننده آسان تر و سهل تر می کند. در ادامه این مطلب از مجله رنویار می‌خواهیم درباره بوستر ترمز اطلاعات کافی را خدمتتان ارائه دهیم.

معرفی بوستر ترمز

اجزای بوستر ترمز

در دنیای امروز با توجه به اینکه انتظار می رود تا خودروها دارای سیستم ترمز بسیار قوی و دقیقی داشته باشند، بوستر ترمز اهمیت بیشتری پیدا کرده است، عملکرد این قطعه به این صورت است که بوستر ترمز با استفاده از خلا تولید شده در منیفولد هوا سبب می‌شود تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای راننده چند برابر شود. بخش‌های تشکیل دهنده سیستم ترمز عبارتند از:

-پدال ترمز و اهرم بندی آن

-بوستر ترمز

-پمپ اصلی ترمز

روغن ترمز و مخزن آن

-شیلنگ خلاء بوستر ترمز

-لوله‌های انتقال روغن ترمز به چرخها

-سیلندر (پمپ) ترمز چرخها

-لنت‌های ترمز

-دیسک‌ها و کاسه‌های ترمز چرخها

-اهرم و مکانیسم ترمز دستی

نحوه کار بوستر ترمز

بوستر ترمز بر اساس اختلاف فشاری که بین دیافراگم وجود دارد کار می کند؛ این قطعه در بوستر به ایجاد اختلاف فشار در دو وجه دیافراگم سبب می‌شود که این قطعه به سمتی از بوستر که فشار کمتری دارد حرکت کند؛ دقیقا به دلیل همین قانون ساده است که توانسته نقش مهم و ارزشمندی را در تمامی خودروها داشته باشد. به منظور درک میزان سفتی ترمز بدون بوستر، می‌توانید زمانی که خودرو خاموش است چند بار ترمز کنید و سپس می‌توانید مشاهده کنید که پدال به شدت سفت می‌شود و گرفتن ترمز بسیار مشکل خواهد بود. علت سفت شدن ترمز این است که در محفظه سمت چپ بوستر خلا بوجود می‌آید و در صورت خاموش شدن ناگهانی موتور در موقعیت‌های حساس نیاز به ترمزگیری داریم تا بتوانیم به راحتی خودرو را به سرعت مورد نظر برسانیم و از بروز خطر جلوگیری نماییم. 

اجزای بوستر ترمز

علائم خرابی سیستم ترمز

زمانی که سیستم ترمز خودرو دچار مشکل می‌شود، نشانه‌هایی مشخص بروز می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌بایست به نمایندگی‌های مجاز مراجعه نمایید. ناگفته نماند رانندگی بد، شرایط بد آب و هوایی، ترمزهای زیاد و ناگهانی و همچنین نامرغوب بودن کیفیت قطعه یدکی، می‌تواند در خرابی ترمز خودرو تاثیرگذار باشد. در ادامه به چند مورد از اصلی‌ترین علائمی ‌که نشانه‌ای از خرابی ترمز خودرو است اشاره می‌کنیم:

-در هنگام ترمز گرفتن با صداهای نظیر جیغ، سایش و یا ضربه مواجه شوید.

-کشیدن شدن خودرو به یک سمت، در زمانی که ترمز می‌گیرید. 

-در زمان فشردن پدال ترمز، پدال ترمز بیش از حد پایین باشد. 

-پدال ترمز بیش از حد سفت باشد بطوریکه موقع ترمز گرفتن نیاز به فشار مضاعف باشد. 

-در نهایت بارزترین نشانه خرابی روشن شدن چراغ ترمز در صفحه کیلومتر است. 

 به خاطر داشته باشید که عملکرد سیستم بوستر ترمز بسیار پیچیده می باشد و شخصی که قصد دارد تا عیب یابی انجام دهد باید دارای تجربه بسیار بالائی باشد لذا لازم است برای عیب یابی سیستم ترمز به یکی از تعمیرگاه های مجاز رنو مراجعه نمائید.

لازم به ذکر است که بگوییم خرید قطعات اصل می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خطرات و خرابی‌های پیشرو ایجاد می‌نماید. از همین رو سایت رنویار به عنوان یکی از مراجع اصلی فروش لوازم یدکی رنو، امکان مقایسه بین لیست قیمت قطعات تندر 90 پلاس و همچنین لیست قیمت قطعات تندر 90 پارس خودرو را فراهم آورده تا خریداران در ساده‌ترین روش ممکن برای خرید قطعات یدکی خودرو خود از جمله بوستر ترمز اقدام نمایند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *