Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

با کاربردهای رام خودرو و رام زیر موتور ال 90 آشنا شوید

با کاربردهای رام خودرو و رام زیر موتور ال 90 آشنا شویدرام خودرو چیست | رنویاررام خودرو و رام زیر موتور کاملا با هم متفاوت هستند، در بلاگ رنویار بطور کامل درباره‌ ی دسته موتور و دیگر قطعات یدکی صحبت خواهیم کرد.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌ اید که قطعات خودرو مانند جعبه فرمان، موتور، گیربکس و… چگونه در کنار هم قرار گرفته اند؟ چگونه سمت راست و چپ خودرو هماهنگ با هم کار می کنند؟ شاسی خودرو تا چه میزان در تعادل و پایداری خودرو سهیم است؟ عملکرد سیستم تعلیق و سیستم فرمان خودرو چگونه است؟ اینها سوالاتی است که یک پاسخ دارد و آن رام زیر موتور است. رام زیر موتور L90 از کیفیت خوبی برخوردار است و در این مقاله قصد داریم مطالبی را در باب آشنایی بیشتر با این رام که از قطعات یدکی رنو l90 است، به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

رام خودرو چیست و چگونه عمل می کند؟

رام قطعه ای از جنس فلز می باشد که از لحاظ خصوصیات و استحکام همانند شاسی خودرو می باشد، به عبارت دیگر استحکام این قطعه به لحاظ مقاومت در مقابل تنش ها و ضربات، مانند شاسی خودرو می باشد. رام خودرو دقیقا نقش شاسی خودرو را بازی می کند و به دلیل اینکه مونتاژ مجموعه موتور و گیربکس بر روی خودرو در خط تولید راحت تر انجام گیرد و همچنین امکان تعمیرات موتور و گیربکس ساده تر باشد، بصورت جدا طراحی و ساخته شده است، شاید فهمیدن علت اینکه چرا قسمتی از شاسی خودرو بصورت جدا ساخته می شود و سپس بوسیله پیچ و مهره به بقیه شاسی متصل می شود اندکی سخت باشد، در اینجا لازم است بدانید که از این قبیل موارد در صنعت زیاد وجود دارد و حتی می توانید با اندکی دقت بیشتر، نمونه های دیگر و مشابه رام را در موتور اتومبیل و دستگاه ها مشاهده نمائید. چنانچه شاسی خودرو کاملا بصورت یکپارچه ساخته میشد، آنگاه مونتاژ مجموعه موتور و گیربکس بر روی خودرو در خط تولید به سختی انجام می گرفت، همچنین چنانچه موتور و گیربکس نیاز به تعمیرات پیدا می کرد و لازم بود تا موتور و گیربکس از داخل اتاق موتور خارج گردد و سپس تعمیرات بر روی آن انجام گیرد، هزینه های زیادی به دنبال داشت و کار خیلی سخت میشد، برای همین با یک طراحی و تغییر ساده، علاوه بر سرعت بخشیدن به روند تولید، فرآیند کار نیز ساده تر شده، همچنین انجام تعمیرات نیز بعد از تولید خودرو نیز ساده تر و با سرعت بیشتری انجام می گیرد. همانطور که گفته شد از آن جایی که این قطعه قسمتی از شاسی خودرو است و در عین حال در زیر خودرو قرار دارد و بیشتر در معرض آب و گل و لای قرار دارد لذا باید در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد. به همین جهت، این قطعه با یک لایه رنگ الکتروفورز کاتدی پوشانده می شود.

موقعیت قرارگیری رام بصورتی است که علاوه بر اینکه در معرض آب و گل و لای قرار دارد، ممکن است در جاده های ناهموار و کوهستانی، ضرباتی از سمت محیط با آن وارد شود، بطور مثال ممکن است وقتی خودرو در یک مسیر ناهموار در حال عبور است، قسمت زیر خودرو با قسمت برآمده ای از جاده برخورد نماید و یا تکه سنگی از زیر لاستیک خودرو به سمت قطعات زیرین خودرو برخورد کرده و به آنها آسیب برساند که یکی از قطعاتیکه ممکن است آسیب ببیند، رام خودرو است، البته وجود سینی زیر موتور تا حدود زیادی از آسیب رسیدن به قطعات زیرین خودرو جلوگیری می کند ولی سینی نمی تواند تمامی قسمت های زیر خودرو را پوشش دهد، به همین دلیل کلیه قطعات زیرین خودرو از جمله رام می بایست آنقدر محکم ساخته شوند که مقاومت زیادی در مقابل ضربات و زنگ زدگی داشته باشند و بسادگی آسیب نبینند.

لزوم تهیه قطعه اصلی رام زیر موتور تندر 90

رام یکی از لوازم یدکی مگان و رنو است که مزایای زیادی برای خودروی شما خواهد داشت، اما اصل بودن این قطعه نیز تاثیر زیادی در عملکرد آن دارد، بنابراین باید هنگام خرید آن، به سراغ قطعات یدکی اصلی رنو l90 بروید. رنویار یکی از معتبرترین فروشگاه هایی است که می توانید قطعات اصلی رنو از جمله رام زیر موتور رنو را با اطمینان از آن خریداری کنید. با در نظر داشتن این موضوع، در ادامه به وظایف رام می پردازیم.

محافظت از بدنه موتور بوسیله سینی زیر خودرو

سینی زیر ماشین باعث می شود که در زمستان، از پاشیده شدن آب و گل به بدنه موتور، سنسورها و اگزوز جلوگیری شود و موتور خودرو کثیف نشود.

سفت شدن شاسی ماشین

وجود رام سبب استحکام بخشیدن به شاسی و جلوبندی شده و از شل شدن آن ها جلوگیری می کند.

رام با دسته موتور خودرو چه تفاوتی دارد؟

رام خودرو

دسته موتور و رام کاملا با هم متفاوت هستند. دسته موتور نیز به عنوان یک تکیه گاه و نگهدارنده موتور در لرزش ها و تکان ها کاربرد دارد ولی رام قطعه ای مشابه شاسی خودرو با همان مشخصات است. معمولا خودروها دارای سه دسته موتور می باشند که یکی از آنها در زیر خودرو و دو دسته موتور دیگر در دو طرف موتور قرار دارند.

سخن آخر

همانطور که گفته شد رام خودرو می بایست دارای مقاومت زیادی در مقابل ضربه و اکسیده شده داشته باشد لذا برای تهیه آن لازم است تا از فروشگاه هائی این قطعه را تهیه نمائید که دارای اعتبار کافی باشند. برای خرید رام و قطعات جلوبندی می توانید از فروشگاه اینترنتی رنویار بازدید کنید تا تمام لوازم یدکی رنو L90 را با بهترین قیمت خریداری کنید. خرید لوازم یدکی رنو از فروشگاه رنویار یک مزیت مهم دارد و آن هم اصالت کالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *