Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

بررسی رنو ساندرو

بررسی رنو ساندروبررسی رنو ساندرو از لحاظ ظاهر، مشخصات فنی و آپشن‌هابررسی رنو ساندرو، تست و بررسی رنو ساندرو استپ وی و تمام مشخصات داخل ساندرو با معایب آن بطور مفصل در مقاله جامع برایتان نوشته ایم.

برند رنو توانسته با توجه به نیاز بازار، در طی 4 نسل مدل‌های مختلفی طراحی و عرضه کند. به غیر از قیمت که مهمترین و اولین گزینه برای انتخاب خودرو توسط بسیاری از افراد است، مواردی چون مشخصات فنی، آپشن‌ها، امکانات و البته ظاهر رنو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله بطور کامل و اختصاصی به بررسی رنو ساندرو خواهیم پرداخت. بنابراین اگر هنوز خودروی مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

درباره رنو ساندرو

رنو ساندرو در مرکز تحقیقاتی و پژوهشی تکنوسنتر رنو فرانسه و طی همکاری مشترک بین دو تیم رومانیایی و برزیلی طراحی شد. ساندرو پلتفرمی مشابه تندر 90 و رنو کلیو دارد و به نوعی نسخه هاچ‌بک تندر 90 است که از اواخر سال 1394 پارس خودرو شروع به مونتاژ آن کرد.

 

ابعاد، طراحی بدنه و ظاهر رنو ساندرو

ساندرو نمای خارجی ساده‌ای داشته و تلاش شده تا با استفاده از خطوط ریز در بدنه، ظاهر رنو ساندرو با تندر 90 متفاوت باشد. وقتی از روبرو به این خودرو نگاه می‌کنید، چراغ‌هایی درشت با طراحی معمولی، ساده و دارای شیبی ظریف به سمت جلوپنجره را خواهید دید. ورودی هوای ساندرو در بخش پایین سپر قرار گرفته و 4 ضلعی است. در طرفین نیز می‌توانید 2 مه‌شکن گرد را ببینید که بین آن‌ها محل قرارگیری پلاک خودرو است.البته نمای داخلی ساندرو نیز یکی دیگر از جذابیت‌های این خودرو فرانسوری به‌شمار می‌رود.البته نمای داخلی ساندرو نیز یکی دیگر از جذابیت‌های این خودرو فرانسوری به‌شمار می‌رود. 

طراحی ظاهری رنو ساندرو

در بخش جانبی خودرو نیز کمانی مقعر روی درها قرار گرفته که قبل از هر چیز توجه فرد را جلب می‌کند. گلگیرها دارای میزان برآمدگی مناسبی هستند و طوری طراحی شده‌اند تا فضای کافی برای تعویض رینگ و لاستیک وجود داشته باشد. دستگیره‌ها، آینه و زه ساندرو با گیربکس دستی، مشکی طراحی شده اما در مدل اتوماتیک، همگی به رنگ بدنه خودرو هستند.

ظاهر رنو ساندرو در نمای عقب از سایر قسمت‌ها ساده‌تر بوده و برخلاف اکثر خودروهای هاچ‌بک چراغ ترمز در پشت شیشه قرار گرفته است. چراغ‌های عقب نیز بسیار ساده بوده و بخشی سفید رنگ به شکل حرف C در میانه دیده می‌شود. محل قرارگیری پلاک و مه‌شکن نیز مانند نمای جلو در زیر سپر است.

 

مشخصات رنو ساندرو دنده‌ای و اتوماتیک

رنو ساندرو دنده‌ای و اتوماتیک تفاوت آنچنانی در امکانات رفاهی و آپشن‌ها ندارند، بنابراین در ادامه به معرفی آپشن‌های رنو ساندرو اتوماتیک پرداخته و تنها از چند تفاوت کوچک آن با مدل دنده‌ای این خودرو خواهیم گفت.

         آپشن‌های رنو ساندرو اتوماتیک

امکانات رفاهی این مدل ساندرو به شرح جدول زیر است:

کیسه‌های هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو داری سوئیچ غیرفعال نمودن آن

سیستم امنیتی

سیستم ضدسرقت، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشینان عقب ساندرو

سیستم پایداری و کمک راننده

سیستم ترمز ضدقفل ABS دارای توزیع الکترونیکی ترمز

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی

سیستم صندلی‌های جلو

پشت‌سری بالشی برای سرنشینان جلو با امکان تنظیم ارتفاع

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی رادیو، CD، USB و 4 بلندگو به همراه سیستم کنترل صوتی زیر فرمان

سیستم آینه‌ها

آینه‌های جانبی برقی، همرنگ بدنه و مجهز به گرمکن

سیستم شیشه‌ها

برف پاکن، شیشه‌شوی عقب به همراه مه‌زدا و بالابر برقی شیشه جلو و عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو و عقب به همراه چراغ مه‌شکن

سنسورها

قفل مرکزی با کنترل از راه‌دور

 

         آپشن‌های رنو ساندرو دنده‌ای

امکانات رفاهی و آپشن‌های رنو ساندرو دنده‌ای تفاوتی با آپشن‌های اتوماتیک نداشته و تنها رنگ آینه‌های کناری است که همرنگ بدنه نیست.

لازم به ذکر است که برای قرار دادن صندلی کودک، قلاب‌های ISOFIX نیز تعبیه شده است اما داخل رنو ساندرو تجهیزات و امکاناتی مانند نمایشگر لمسی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و سیستم موقعیت‌یابی در نظر گرفته نشده است. 

  بررسی فنی رنو ساندرو

رنو ساندرو در دو نوع اتوماتیک و دنده‌ای طراحی و تولید شده که در ادامه به بررسی فنی هر دو مدل خواهیم پرداخت.

         بررسی فنی ساندور اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1598 سی‌سی

گیربکس

4 دنده اتومات AL4

قدرت موتور

105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

شتاب 0 تا 100 ساندرو اتوماتیک

11.5 ثانیه

سرعت خودرو ساندرو اتوماتیک

170 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ساندرو اتوماتیک

8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر

وزن ساندرو اتوماتیک

1146 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

تعداد سرنشینان

5 نفر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

 

         بررسی فنی ساندرو دنده‌ای

محور محرک

دیفرانسیل جلو

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1598 سی‌سی

گیربکس

5 دنده دستی JH3

قدرت موتور

105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

شتاب 0 تا 100 ساندرو اتوماتیک

10.5 ثانیه

سرعت خودرو ساندرو اتوماتیک

175 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ساندرو دنده‌ای

6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

وزن ساندرو اتوماتیک

1105 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

تعداد سرنشینان

5 نفر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

 

تجربه رانندگی با ساندرو

سیستم تعلیق ساندرو گویی برای سفر در جاده‌های ایران ساخته شده است و به دلیل فاصله 12 سانتی‌متری آن از کف زمین و تنظیمات نرم، در هنگام عبور از سرعت‌گیرها خشک عمل نمی‌کند و در نتیجه آسیبی به کابین وارد نخواهد شد. سرعت شتاب‌گیری ساندور اتوماتیک کمتر از نسخه‌ دنده‌ای است و سیستم ترمز نیز به دلیل وجود مواردی چون ABS و EBD کاملاً قابل اطمینان است. آینه‌های دو طرف دید کاملی را به راننده می‌دهند که دلیل اصلی آن ارتفاع بالاتر نشیمنگاه راننده نسبت به دیگر خودروها است. متأسفانه ساندرو فاقد سنسور دنده عقب است و در نتیجه باید برای دنده عقب گرفتن مانند خودروهای معمولی عمل کنید. با آنکه لنت ترمز ساندرو اتوماتیک بسیار قوی بوده و عملکرد مناسبی دارد، اما نباید فراموش کنید که آن را در زمان مورد نظر تعویض کنید.

مشخصات  فنی رنو ساندرو

نکته: به منظور تأمین قطعات و لوازم مورد نیاز ساندرو حتماً به مراکز مجاز فروش قطعات اصلی رنو مراجعه کرده و در تعمیرگاه‌های مرکزی و معتبر اقدام به تعویض آن‌ها کنید.

بررسی رنو ساندرو و نقاط مثبت و منفی آن

همه خودروها دارای نقاط منفی و مثبتی هستند که در زمان خرید می‌توانند به عنوان فاکتورهای مهم و تعیین‌کننده نظر مشتری در نظر گرفته شوند.

         نقاط مثبت رنو ساندرو

·         استهلاک پایین

·         مصرف سوخت مناسب

·         ابعاد و اندازه مناسب برای استفاده در شهر

·         کیفیت ساخت خوب

·         دسترسی آسان به قطعات یدکی رنو ساندرو

         نقاط منفی رنو ساندرو

·         مصرف زیاد پلاستیک سخت در ساخت کابین

·         آپشن‌های کم در داخل اتاق

·         عدم وجود سنسور دنده عقب

ساندرو از جمله مدل‌های رنو است که بسیاری از افراد معتقدند برای جاده‌های ایران ساخته شده چون سیستم تعلیق آن اجازه نخواهد داد نوسانات و تکان‌های ناشی از دست‌اندازهای جاده‌های ایران به کابین منتقل شود. ما در این مقاله به بررسی رنو ساندرو پرداخته و از تفاوت‌های دو مدل اتوماتیک و دنده‌ای گفتیم. با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، شما بین این دو مدل کدامیک را ترجیح می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *