Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودرو

تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودروعمده‌ترین تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودرو در چیست؟

در این بازار پُرهیاهوی خودرو که بعضی از مدل‌ها دارای کیفیت پایین‌تری هستند، می‌توان گفت که تندر ۹۰ از معدود خودروهایی است که توسط دو تولیدکننده داخلی (ایران خودرو و پارس خودرو) تولید شده و از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. تندر ۹۰ از جمله خودروهای محبوب در سراسر ایران است و به‌ همین ‌دلیل نیز دور از انتظار نیست که دو تولیدکننده اصلی خودرو در ایران اقدام به تولید این خودرو می‌کنند. جالب است بدانید که خودروی تولید شده توسط این دو برند تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، اما آیا به‌عنوان یک مصرف‌کننده با تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودرو آشنا هستید؟ شما کدام‌یک از این دو خودرو را ترجیح خواهید داد؟

 

عمده‌ترین تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودرو

تندر نود پارس خودرو

زمانی‌که یک خودرو توسط دو برند متفاوت در یک کشور تولید می‌شود، قاعدتاً باید تفاوت‌هایی میان قطعات داخلی مصرفی و یا ظاهر خودرو وجود داشته باشد. بنابراین با توجه به اینکه موتور اصلی‌ترین قطعه در هر خودرو است، ما در ادامه موتور تندر ۹۰ پارس خودرو با ایران خودرو را مقایسه کرده و به برخی مشخصات فنی تیپ‌های مختلف نیز اشاره می‌کنیم.

           تفاوت تندر ایران خودرو و پارس خودرو از لحاظ مشخصات فنی و موتور

موتور تندر ۹۰ پارس خودرو و ایران خودرو هر دو دارای یک موتور 4 سیلندر ۱۵۹۸ سی‌سی هستند. توان خروجی موتور هر دو خودرو ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه است. هر دو خودرو به دلیل قدرت بالای موتور، شتاب مناسبی دارند و مدت زمان رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت حدود 10.5 ثانیه است. از لحاظ کیفی ال نود پارس خودرو با ایران خودرو تفاوت آنچنانی ندارد و هر دو دارای ۳ ستاره کیفی هستند.

تندر نود ایران خودرو

در رابطه با آپشن‌های تندر ۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو تفاوتی میان خودرو تولید شده توسط این دو برند وجود ندارد و هر دو خودرو دارای تجهیزات ایمنی مشابه هستند. از جمله تجهیزات ایمنی مشابه این خودرو می‌توان به ۲ عدد کیسه هوا، قفل مرکزی، کمربند 3 نقطه‌ای جلو با تنظیم ارتفاع، کمربند 3 نقطه‌ای عقب و هشدار روشن بودن چراغ‌های جلو اشاره کرد.

در رابطه با میزان مصرف سوخت تندر ۹۰ پارس خودرو در مقایسه با ایران خودرو می‌توان گفت که از این لحاظ نیز این دو خودرو تفاوتی با یکدیگر ندارند و میزان مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر داخل شهر ۹ لیتر بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز ۶.۹ لیتر است. گنجایش مخزن هر دو خودرو ۵۰ لیتر است و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که از لحاظ میزان مصرف سوخت این دو خودرو تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

از عمده‌ترین دلایل تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودرو از لحاظ قیمت عرضه شده به بازار می‌توان به شرایط عرضه این مدل خودرو از سوی دو شرکت سازنده اشاره کرد. از طرفی برخی از شایعات مبنی بر تولید تندر ۹۰ ایران خودرو در چند شیفت و تولید تندر ۹۰ پارس خودرو در یک شیفت‌کاری و شایعه حذف پیکان از خط تولید ایران خودرو، خود باعث ایجاد تفاوت قیمت میان تندر ایران خودرو و پارس خودرو شده است.

همان‌طور که اشاره کردیم مشخصات فنی تندر ۹۰ پارس خودرو با تندر ایران خودرو تفاوتی ندارد و عملاً هر دو خودرو دارای مشخصات فنی یکسانی هستند. تنها تفاوت آن‌ها در یکسری تغییرات ظاهری بسیار کوچک است که خود عامل مهمی در ایجاد تغییر قیمت نخواهد بود.

مشخصات فنی تندر ۹۰ e2 پارس خودرو نیز تفاوتی با خودرویی که توسط ایران خودرو تولید می‌شود نخواهد داشت. میزان مصرف سوخت، نوع موتور، قدرت موتور، شتاب، سرعت و میزان مصرف سوخت در خودرو تندر ۹۰ تیپ‌های مختلف تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارد.

با توجه به اینکه خودرو تندر ۹۰ به صورت کامل در ایران ساخته و مونتاژ می‌شود، برای بسیاری از مصرف‌کنندگان این سوال پیش می‌آید که موتور تندر ۹۰ ایران خودرو ساخت کجاست؟ لازم به ذکر است که در سرمایه‌گذاری مشترکی بین دو شرکت خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو پارس خودرو با شرکت رنو پارس قرار شد تا موتور تندر ۹۰ در شرکت مگاموتور ساخته و در اختیار این دو شرکت تولیدکننده خودرو ایرانی قرار گیرد. کیفیت ساخت موتور شرکت مگاموتور به حدی است که برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که می‌توان موتور این خودرو را به کشورهای منطقه، روسیه و هند نیز صادر کرد.

 

           تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودرو از لحاظ ظاهری

در ابتدای طراحی و عرضه خودروی ال نود توسط دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو، تفاوتی از لحاظ ظاهری وجود نداشت. اما برخلاف ایران خودرو که تمایلی به تغییر در نمای ظاهری خودرو ندارد، شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۹۲ تصمیم به ایجاد تغییراتی در نمای ظاهری تندر ۹۰ گرفت و در نتیجه این خودرو را با نام پارس تندر به بازار عرضه کرد. یکی از عمده‌ترین تفاوت تندر ایران خودرو با پارس خودرو از لحاظ ظاهری می‌توان به افزایش ضخامت زه بغل درب خودرو، ایجاد تغییراتی در طرح چراغ عقب، تغییر محل نصب پلاک خودرو از روی سپر عقب به روی صندوق و همینطور تغییر رنگ دستگیره درب خودرو اشاره کرد. هر چند که این تغییرات ظاهری بسیار اندک هستند اما برخی از خریداران خودرو به این مسائل بسیار توجه می‌کنند و با توجه به تفاوت قیمتی که تندر ایران خودرو با پارس خودرو دارد، حتی ریزترین تغییرات ظاهری نیز برای مصرف‌کننده از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تندر نود پارس خودرو

با توجه به اینکه تندر ایران خودرو با پارس خودرو تفاوت آنچنانی ندارد، بنابراین دور از انتظار نیست که قیمت قطعات تندر ۹۰ پارس خودرو نیز تفاوتی با قیمت قطعات تندر ایران خودرو نداشته باشد. پس زمانی‌که برای خرید قطعات یدکی اصلی رنو به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید می‌توانید از قطعات یکسانی برای هر دو استفاده کنید.

 

در این مقاله با تفاوت تندر ایران خودرو و پارس خودرو آشنا شدید، همان‌طور که مطالعه کردید این دو خودرو از لحاظ فنی تفاوتی با هم نداشته و در نتیجه اگر تنها تغییرات اندک ظاهری برای شما بااهمیت است می‌توانید تندر 90 پارس خودرو را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *