Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیولی

مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیولیمقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولیمقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی، تمام موارد مرتبط به طراحی، بدنه، مشخصات فنی و آپشن مرتبط به رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی را در این مقاله می توانید بخوانید.

در سال‌های اخیر در بازار خودروی دنیا، شاهد محبوبیت قابل توجه‌ای برای کلاس خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند بوده‌ایم، در این بین خودروهای کراس‌اوور کوچکی مثل رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی به‌ دلیل عملکرد قابل قبول، فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب اول بسیاری افراد به‌خصوص جوانان تبدیل شده‌اند. 

کمپانی رنو که در سال 2013 بطور رسمی رنو کپچر را معرفی کرد در نخستین سال فروش، توانست لقب پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار را بعد از نیسان جوک و رنو داستر بدست آورد. این خودرو برروی پلت فرم B کمپانی رنو و مبتنی بر نسل چهارم رنو کلیو ساخته‌شده است و در نمایشگاه خودرو سئول 2013 عنوان بهترین خودرو نمایشگاه به آن تعلق گرفت، همچنین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی در تست موسسه یورو انکپ شد و از این نظر، در سگمنت کراس اورهای کامپکت جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. 

رنو کپچر بر اساس قیمت و کلاس بدنه‌، در بازار ایران رقبای زیادی دارد که هرکدام از آن‌ها به‌ طریقی توانسته‌اند بازار خود را پیدا کنند، یکی از این رقیب های غیر چینی سانگ یانگ تیوولی است.

 سانگ یانگ تیولی کره‌ایی که نام خود را از یک شهر ایتالیا در نزدیکی رم گرفته است، با الهام از نام ایتالیایی خود با طرحی که هیجان و سبک و عملکرد را در هم آمیخته است توجه خریداران را به خود جلب کرده است.

سانگ یانگ تیولی به عنوان موفق ترین و پرفروش ترین خودرو سانگ یانگ کره جنوبی در سال 2016 کاندیدای خودروی برتر جهان “WCOTY” و اروپا “ECOTY” و برنده جایزه بهترین ارگونومی صندلی خودرو در کره جنوبی شده است. در حال حاضر سانگ یانگ، مدل 2020 این خودرو را معرفی کرده است که از نظر طراحی ظاهری و فنی تغییراتی داشته و به خودرویی بسیار جذاب‌تر و جوان پسندتر تبدیل شده است؛ در ادامه به معرفی این دو خودروی شیک و جذاب خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری رنو کپچر و تیوولی 

طراحی ظاهری کپچر

طراحی ظاهری شاید اولین گزینه‌ی شما در انتخاب یک خودرو نباشد، اما قطعا از ملاک‌های اصلی خرید یک خودرو برای شما محسوب می‌شود، به همین خاطر شرکت‌های خودروسازی در طراحی ظاهری دقت زیادی به خرج می‌دهند و هرسال در نسخه‌های آپدیت شده‌ی خود تغییراتی را با توجه به نظر مخاطبان و منتقدان خود اعمال می‌کنند. در این مقایسه، طراحی جذاب و تاثیرگذار، ویژگی مشترک هر دو خودروی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی است. هرچند سلیقه‌ای زیباشناختی افراد متفاوت است و مخاطبان با توجه به سلیقه‌ی خود، می‌توانند هر یک از این خودروها را انتخاب کنند.

رنو کپچر، یک زیبای اروپایی

رنو کپچر؛ طراحی و ظاهر عالی  مدل رنو

سری جدید رنو کپچر 2020 با یک دگرگونی ظاهری فوق العاده بیشتر انتقاداتی که به طرح‌های قبلی آن وارد بود را رفع کرده است و یک هویت قوی از خودروهای شاسی بلند را در مقابل مخاطبان خود به رخ می کشد. افزایش 11 سانتی متری ارتفاع از زمین، بدنه نمادین دو رنگ و مواج که پویایی و چابکی خاصی به آن می‌دهد و چراغ‌های LED با امضای C شکل خلاقانه، رنو کپچر را به یک رقیب غیر قابل انکار در جاده ها تبدیل کرده است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو احساسی شبیه خودروهایی در کلاس بالاتر به شما دست می‌دهد، در سری جدید رنو کپچر از مواد درجه یک و با کیفیت استفاده شده و با افزایش فضای داخلی احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

گنجایش محفظه صندوق عقب رنو کپچر با افزایش 81 لیتر به 536 لیتر به بیشترین فضا در کلاس خود رسیده است در این راستا فضای اختصاص داده شده به سر و پاهای سرنشینان در ردیف عقب مشکلات سری‌های قبل را رفع کرده است.

در مجموع طراحی نمای خارجی و داخلی رنو کپچر بسیار جذاب و خاص است و مهندسان این شرکت با طراحی چشم‌گیر و زیبا توانسته‌اند نگاه‌ها را به‌ سوی این کراس اور جوان‌پسند معطوف کنند.

سانگ یانگ تیولی ، یک جذاب کره ای

سانگ یانگ تیولی همانند رقیب خود، رنو کپچر در سری جدید خود دست به تغییراتی اعم از “نمای جلویی با چراغ‌های جدید، جلو پنجره به روز شده، سپر جدید و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و چراغ‌های مه‌شکن سه‌گانه” زده است.

 در طراحی نمای عقب سانگ یانگ تیولی نیز تغییراتی شامل ” امضای جدید گرافیک چراغ LED و درب صندوق جدید با خطوط طراحی برجسته‌تر” را می‌توان مشاهده کرد.

با وارد شدن به کابین فضای داخلی با ظاهری گرم و دلپذیر را مشاهده می‌کنید. در طراحی جدید، داشبورد به روزرسانی شده و کنسول مرکزی جدید و اهرم تعویض دنده‌ی باکیفیتی قرار گرفته است. استفاده از نمایشگر دیجیتال LCD قابل‌تنظیم 25/10 اینچی که با صفحه‌نمایش 8 اینچی سیستم صوتی اسمارت ترکیب شده از دیگر امکانات موجود در سری جدید سانگ یانگ تیولی است.

در مجموع سانگ یانگ تیولی با استفاده از طیف گسترده‌ای از بهبود طراحی داخل و خارج، با ترکیبی از یک خودروی لوکس و اسپرت به خوبی توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کرده است.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی در رنو کپچر

همانطور که شرکت رنو در شعار تبلیغاتی خود گفته است “هر کپچر منحصر به فرد است” و شما می‌توانید با شخصی سازی کردن ماشین خود به یک خودروی بی همتا در میان شاسی بلندها تبدیل شوید.

در رنو کپچر جدید پکیج فوق العاده‌یی از تجهیزات فناوری و رفاهی دیده می‌شود از جمله استفاده از رینگ‌های 17 اینچی فولادی، حسگر باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی مرکزی 7 تا 9 اینچی با قابلیت پشتیبانی از فناوری اپل کارپلی و اندروید اتو، کنسول پروازی که فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان جلو قرار می‌دهد؛ همچنین سان روف و روف رک که در صورت سفارش به آن اضافه می‌شود.

علاوه بر این رنو کپچر 2020 از تجهیزات ایمنی هوشمندی مثل هشدار خروج از مسیر، ترمز اضطراری خودکار، دوربین پارک 360 درجه، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی تابلوهای ترافیکی به همراه هشدار سرعت، کروز کنترل فعال در ترافیک همراه با محدود کننده سرعت استفاده کرده است.  

امکانات رفاهی در سانگ یانگ تیولی

یکی از نقاط مثبت سانگ یانگ تیولی که در جذب طرفداران خود تاثیر زیادی داشته امکانات رفاهی و ایمنی آن است. این خودرو به طور استاندارد دارای کروز کنترل، فرمان هوشمند و صدای عالی با مشخصات فنی است، صندلی‌های چرمی نرم لوکس، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی پیشرفته از دیگر امکانات این کراس اور جذاب است.

به این امکانات یک نمایشگر چند رسانه‌ای LCDاینچی با قابلیت پشتیبانی از فناوری اپل کارپلی و اندروید اتو و دوربین دید عقب را باید اضافه کرد.

همانند رنو کپچر سطح بالایی از ایمنی در سانگ یانگ تیولی جدید اعمال شده است که به جلوگیری از حوادث کمک می کند. ویژگی‌های ایمنی الکترونیکی شامل هشدار برخورد تصادف، هشدار خروج از خط، شکستن اضطراری خودکار، تشخیص علامت ترافیک، هشدار شروع خودرو، هشدار توجه راننده، سیستم توقف اضطراری، هشدار فاصله ایمنی از جمله موارد ایمنی است که در این خودرو لحاظ شده است.

 سانگ یانگ تیولی در بخش کابین، فقط یک ایراد کلی دارد آن هم نفوذ صدا به داخل کابین در سرعت‌های بالاست که آن هم به علت وجود رینگ‌های ۱8 اینچی و لاستیک‌های نه چندان نرم آن است.

به طور کلی سانگ یانگ تیولی سطحی از توجه به جزئیات و تجربه رانندگی را که معمولاً فقط در وسایل نقلیه با برچسب قیمت بسیار بالاتر ارائه می‌دهد در سری جدید خود ارائه کرده است.

 

ویژگی های فنی

هنگامی‌ که شما قصد خرید یک خودرو را داشته باشید، قطعا ویژگی‌های فنی آن مهمترین عامل در انتخاب شما خواهد بود. چون طراحی ظاهری و امکانات رفاهی بعد از مدتی برای شما عادی خواهند شد، اما ویژگی‌های فنی موضوعی است که هر روز با آن سر و کار دارید و مواجه شدن با مشکلات فنی وقت و هزینه زیادی از شما خواهند گرفت، پس بهتر است برای آشنایی با ویژگی‌های فنی خودروی مورد نظر خود وقت و دقت کافی در نظر بگیرید به عنوان مثال در اینجا می‌توانید با قطعات اصلی رنو کپچر بیشتر آشنا شوید.

 

ویژگی‌های فنی رنو کپچر

 ویژگی های فنی و ظاهری کپچر از همان ابتدای عرضه، این خودرو را در لیست پر فروش‌های اروپا جای دادند. رنو کپچر 2020 سبک‌تر، آیرودینامیک‌تر، کم سر و صداتر و مجهزتر از همیشه است.

رنو کپچر جدید با پیشرانه‌های 1 لیتری و 1.3 لیتری بنزینی که بین 100 تا 155 اسب بخار قدرت و 160 تا 270 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، ارائه شده است.

همچنین پیشرانه‌های دیزلی دو انتخاب پیشرانه ۱.۵ لیتری DCI با 95 و 115 اسب بخار قدرت را پیش روی طرفداران خود قرار داده‌اند که با توجه به پیشرانه انتخابی، دو انتخاب گیربکس دستی ۵ دنده و ۶ دنده به همراه دوکلاچه ۷ دنده اتوماتیک موجود است.

مهم‌تر از همه، رنو کپچر 2020 از موتور هیبریدی استفاده می‌کند که توانایی پیمودن مسافت 45 کیلومتر را در حالت انتقال قدرت به وسیله موتور الکتریکی دارد و این قابلیت میزان مصرف سوخت را محدود کرده و باعث صرفه جویی اقتصادی برای شما می‌شود.

لازم به ذکر است فروش قطعات اصلی رنو در نمایندگی‌های معتبر داخل ایران انجام می‌شود و شما می‌توانید به راحتی قطعات مورد نظر خود را در صورت نیاز تهیه و استفاده کنید و ازین لحاظ با مشکلی رو به رو نخواهید بود.

ویژگی های فنی سانگ یانگ تیولی

سانگ یانگ تیولی با دو پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی جدید تجهیز شده است، یک پیشرانه1.2 لیتری سه سیلندر GDi Turbo با 126 اسب بخار توان و 230 نیوتون‌متر گشتاور تولیدی و دیگری پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر GDi Turbo با 161 اسب بخار قدرت و 280 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند، همینطور پیشرانه دیزلی 1.6 لیتری چهارسیلندر توربو به‌روزرسانی شده است.

حرف آخر

در یک جمع‌بندی می‌توان گفت رنو کپچر ماشین عالی اقتصادی و سرشار از شخصیت است و از پویایی و چابکی خوبی برای رانندگی در شهر برخوردار است. اگر به دنبال خرید خودرویی با موتور‌ کارآمد، کم‌مصرف، گیربکس فوق‌العاده، بدنه و کابینی زیبا و تجهیزات قابل‌قبول هستید بدون شک رنو کپچر خودرو مناسبی برای شما خواهد بود.

از سوی دیگر اگر چه سانگ یانگ تیولی شیک‌ترین ماشینی نیست که بخواهید انتخاب کنید اما از نظر اقتصادی و همچنین فضایی که در اختیار شما قرار می‌دهد کاملا به صرفه خواهد بود و این بهترین ماشین جاده‌ایی است که سانگ یانگ تا کنون ساخته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *