Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

مقایسه ساندرو با اچ سی کراس

مقایسه ساندرو با اچ سی کراسمقایسه ساندرو با اچ سی کراس به همراه مشخصات فنی و تجربه رانندگیمقایسه ساندرو با اچ سی کراس؛ تمام موارد مربوط به ظاهر ، فنی، قطعات خودرو های ساندرو با اچ سی کراس گفته شده برروی لینک کلیک کنید

خودروهای خارجی زیادی توسط خودروسازان داخلی مونتاژ و به بازار ایران عرضه می‌شوند. بنابراین اطلاع از برخی مشخصات فنی مانند قدرت موتور، میزان مصرف سوخت و همچنین تنوع آپشن‌های داخلی می‌تواند در زمان انتخاب و خرید، به شما کمک کند. مواردی از قبیل قدرت و حجم موتور، مصرف سوخت، حجم باک، حداکثر سرعت، وزن و… باعث تفاوت بین ماشین می‌شوند. در این مطلب قصد داریم دو خودرو ساندرو و اچسیکراس را با هم مقایسه کنیم. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که خودرو اچ سی کراس یا ساندرو بهتر است؟ در ادامه مقاله به معرفی مشخصات ماشین رنو ساندرو و معرفی مشخصات اچ سی کراس می پردازیم. 

 

معرفی خودرو رنو ساندرو (Renault Sandero)

رنو ساندرو که بر پلتفرم L90 سوار است اولین بار در پاییز 2007 به بازار عرضه شد. ساندرو با هدف عرضه در بازارهای اقتصادی مانند آمریکای لاتین و کشورهای در حال توسعه تولید شد و از سال 1394 نیز پارس خودرو شروع به مونتاژ آن کرد. برای آشنایی بیش‌تر با مشخصات ساندرو بهتر است این ماشین را از نظر فنی، ظاهر فنی و مصرف سوخت بررسی کنیم.

خودرو رنو ساندرو


         طراحی ظاهر و اتاق ساندرو

طراحی ظاهر ساندرو مانند L90، قدیمی و کلاسیک بوده و تنها در آن از خطوطی سیال و زوایای نرم استفاده شده است. چراغ‌های جلوی ساندرو نسبتاً بزرگ هستند اما طراحی بسیار ساده‌ای دارند. دریچه هواکش نیز ذوزنقه‌ای شکل بوده و چراغ‌های مه‌شکن گرد هستند. همچنین در بخش جانبی خودرو نیز گلگیرهای برجسته بکار رفته تا از سادگی زیاد آن بکاهد. چراغ‌های عقب نیز مانند چراغ‌های جلو بزرگ هستند و در امتداد یک ستون C شکل در دو طرف درب صندوق قرار گرفته‌اند.

در طراحی اتاق ساندرو نیز همان سادگی طراحی ظاهر حفظ شده است. کنسول وسط ساندرو ساده بوده و به طور کلی فضای داخل کابین شباهت زیادی به کابین رنو L90 داشته و از لحاظ سطح کیفیت نیز با این خودرو تفاوت آنچنانی ندارد. اتاق رنو ساندرو ظرفیت 5 سرنشین را دارد و صندوق عقب نیز با حدود 320 لیتر ظرفیت گنجایشی کمتر از صندوق 510 لیتری L90 دارد.

         مشخصات فنی ساندرو

مشخصات فنی رنو ساندرو که برای هر خریداری اهمیت دارد در جدول زیر ارائه شده است.


موتور ساندرو

4 سیلندر، 16 سوپاپه

حجم موتور ساندور

1598 سی‌سی

حداکثر قدرت موتور ساندرو

105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

شتاب 0 تا 100

11.5 ثانیه

حداکثر سرعت ساندرو

170 کیلومتر بر ساعت

وزن ساندرو

1146 کیلوگرم

میزان مصرف سوخت ساندرو

9.4 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک ساندرو

50 لیتر

استاندارد آلایندگی ساندرو

یورو 4

میزان تولید Co2

158 گرم در هر کیلومتر

 

         آپشن‌های داخلی و خارجی ساندرو

·         کروز کنترل

·         سنسور پارک عقب

·         توزیع نیروی ترمز EBD

·         دزدگیر تصویری فابریک

·         چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب

·         ترمز ضد قفل ABS

·         نمایشگر لمسی 10 اینچی

·         فرمان هیدرولیک دو حالته

·         سیستم صوتی دارای 4 بلندگو

·         مانیتور عقب

·         دوربین عقب

·         نمایشگر دنده عقب در آینه

·         سیستم تهویه دستی

·         تنظیمات 4 حالته صندلی راننده و سرنشین جلو

·         2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو

·         آینه جانبی با تنظیم برقی و دارای گرمکن

·         روکش صندلی پارچه‌ای یا چرمی طبق سفارش

فراموش نکنید که همواره برای خرید قطعات یدکی رنو ساندرو به نمایندگی‌های مرکزی یا تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

معرفی خودرو اچ سی کراس (h30 cross)

اچ‌سی‌کراس بر اساس پلتفرم پژو 308 ساخته شده و طراحی زیبا و اسپرتی دارد. این خودرو توسط شرکت دانگ‌فنگ یکی از بزرگترین خودروسازان چینی تولید شده است. البته این خودروساز بیشترین تجربه خود را در ساخت ماشین‌های سنگن دارد و محصولات آن نیز توسط سایپادیزل در بازار ایران عرضه می‌شود. در ادامه اطلاعات بیشتری از مشخصات اچ سی کراس در اختیار شما قرار می دهیم.

طراحی ظاهر و اتاق اچ‌سی‌ کراس

داخل خودرو اچ سی کراس مشابه خودروهای 12 یا 15 سال پیش است و به عبارتی قدیمی به حساب می‌آید و شباهتی به خودروهای مدرن و به‌روز ندارد. چراغ‌های مه‌شکن جلو دایره‌ای هستند و چراغ‌های عقب نیز تقریباً تا سقف خودرو امتداد دارند. طراحی اتاق مناسب و زیباست و صفحه نمایش لمسی بزرگی برای نمایش اطلاعات در کنسول وسط داشبورد تعبیه شده است. ظرفیت صندوق حدود 417 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1130 لیتر افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی اچ‌سی‌کراس اچ ‌سی ‌کراس

داشبورد اچ سی کراس به صورت کلی ظاهری زیبا و ساده دارد و برای هر سلیقه ای می تواند مناسب باشد. حجم صندوق عقب h30 cross 417 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1130 لیتر افزایش می‌یابد. بر خلاف تصور عموم، نوع گیربکس اچ سی کراس مانند گیربکس پژو 206 نیست. گیربکس این خودرو به دو صورت دستی 5 سرعته و 4 سرعته اتوماتیک است. 

مشخصات اچ سی کراس


   آپشن‌های داخلی و خارجی اچ‌سی‌کراس

  • سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو
  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی
  • فرمان هیدرولیک
  • آینه‌های دارای راهنما و سیستم گرمایشی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • قفل میکروسوئیچی درب خودرو
  • سنسور پارک
  • سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • دوربین دید عقب
  • صندلی‌های عقب به صورت تاشو
  • راننده با امکان تنظیم دستی در 6 جهت
  • شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی
  • چراغ مطالعه جلو و عقب
  • سان‌روف برقی

مقایسه ساندرو با اچ‌ سی ‌کراس


تا اینجا در رابطه با طراحی ظاهر و اتاق و مشخصات فنی هر دو خودرو اطلاعاتی کسب کردید، حالا وقت آن رسیده تا به مقایسه ساندرو با اچ‌ سی ‌کراس بپردازیم.

مشخصات فنی خودرو

اچ‌سی‌کراس (H30 کراس)

رنو ساندرو

موتور

4 سیلندر، 16 سوپاپه

4 سیلندر، 16 سوپاپه

حجم موتور

1600 سی‌سی

1598 سی‌سی

قدرت موتور

105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

شتاب 0 تا 100

12.5 ثانیه

11.5 ثانیه

حداکثر سرعت

183 کیلومتر بر ساعت

170 کیلومتر بر ساعت

وزن

1254 کیلوگرم

1146 کیلوگرم

مصرف سوخت ترکیبی

7.04 لیتر در هر صد کیلومتر

8 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک اچ‌سی‌کراس

51 لیتر

50 لیتر

استاندارد آلایندگی اچ‌سی‌کراس

یورو 4

یورو 4

میزان تولید Co2

167گرم در هر کیلومتر

158 گرم در هر کیلومتر

 

مقایسه تجربه رانندگی اچ‌سی‌کراس با تجربه رانندگی ساندرو

تجربه رانندگی با ساندرو تفاوتی با L90 نداشته و به دلیل قرار گرفتن راننده در ارتفاع بالا، تسلط او بر رانندگی بسیار عالی است و راننده همه زوایا را در کنترل خود دارد. تعویض دنده هوشمند بوده و به موقع انجام می‌شود و خبری از تقه‌ها و ضربات گیربکس نیست. اچ‌سی‌کراس در مقایسه با ساندرو از چالاکی بیشتر برخوردار بوده و در عین حال استهلاک کمتری نیز دارد.

راننده و سرنشینان اچ‌سی‌کراس در مقایسه با ساندرو احساس راحتی بیشتری در جاده‌های ناهموار دارند. سطح عملکرد ترمز هر دو خودرو نیز به یک اندازه است. هماهنگی بین گیربکس و موتور در اچ‌سی‌کراس بهتر از ساندرو بوده و تعویض دنده‌ها نیز راحتتر انجام می‌شود. کلیدی اضافی (کلید O/D) در این خودرو تعبیه شده که با زدن آن دنده از 3 بالاتر نمی‌رود. این کلید بیشتر در زمان عبور از سرپایینی بکار رفته و مانع از شتاب گرفتن و افزایش ناگهانی سرعت در اینگونه مسیرها می‌شود.

شرکت رنو و دانگ‌فنگ هر کدام خودروهای سواری متفاوتی با طراحی ظاهر، اتاق و آپشن‌های داخلی و خارجی تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. در این مقاله به مقایسه ساندرو با اچ‌ سی ‌کراس پرداختیم و اشاره کردیم که قطعات این خودروها وارداتی هستند پس برای خرید آن‌ها حتماً به مراکز فروش قطعات اصلی رنو و دانگ‌فنگ مراجعه کنید تا از کیفیت قطعات یدکی مطمئن باشید. با توجه به مقایسه‌ای که انجام شد شما کدام اتومبیل را انتخاب می‌کنید؛ اچ سی کراس یا ساندرو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *