Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

پولک میل سوپاپ چیست و چه وظیفه ای دارد

پولک میل سوپاپ چیست و چه وظیفه ای داردپولک میل سوپاپ چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟پولک سر میل سوپاپ مهم ترین قطعه در تندر 90 و ال 90 و تمام مدل های رنو هست که اگر قطعه مناسب تهیه نکنید مطمئا به خودروی شما آسیب خواهد زد برای اطلاعات بیشتربرروی لینک کلیک کنید.

یکی از قطعات کوچک اما بسیار مهمی که در هر خودرویی به‌کار رفته و عملکرد کلی آن را نیز به‌صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، پولکی یا همان پولک میل سوپاپ است؛ اما پولک میل سوپاپ چیست، چه می‌کند و چرا جزو قطعات مهم در وسیله‌ی نقلیه به‌شمار می‌رود؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و با تمرکز روی خودروی ال‌نود، اطلاعات بسیار مهمی را در رابطه با پولک میل سوپاپ ال۹۰، در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد این قطعه و مشکلاتی که برای آن پیش می‌آید، به‌دست آورید.

 

تهیه قطعات یدکی ال‌نود؛ خرید آسان یا هفت‌خان رستم؟!

 

محبوبیت ال ۹۰ در کشور و فروش بالای این محصول، نیاز بالا به قطعات یدکی این خودرو را نیز به‌دنبال داشته است. نیازی که در رابطه با بسیاری از خودروها به کابوسی بی‌انتها تبدیل شده و مالکین خودرو را در مسیری طاقت‌فرسا قرار داده است؛ اما آیا خودروی تندر۹۰ نیز شامل این موضوع می‌شود یا صاحبان این محصول، برخلاف مالکین دیگر خودروهای موجود در بازار، به‌راحتی و بدون صرف ساعت‌های طولانی، قطعات مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند؟

قطعات اصلی تندر 90

همان‌طور که گفتیم و شما نیز قطعا در جریان هستید، تندر۹۰ یکی از محصولات پرفروش در بازار محسوب می‌شودکه یکی از دلایل بسیار مهم آن، در دسترس‌بودن لوازم یدکی این خودرو است. خرید قطعات تندر ۹۰، به‌سادگی و بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر است و دارندگان این خودروی پرفروش، برای تهیه‌ی محصولات مورد نیاز خود، کافی است به مراکز فروش لوازم یدکی رنو مراجعه فرمایند. این مراکز که به‌صورت اینترنتی نیز فعالیت می‌کنند، قطعات یدکی خودروی ال ۹۰ را با مناسب‌ترین قیمت ممکن در اختیار خریداران قرار می‌دهند. یکی از قطعات یدکی پرفروشی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، پولکی ال۹۰ است که در ادامه به‌طور مفصل در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

 

 

پولکی سر میل سوپاپ ال۹۰ چیست و کجا قرار دارد؟

 

یکی از قطعات یدکی بسیار مهم خودروی ال۹۰ که با وجود ابعاد کوچک خود اهمیت بسیار زیادی دارد، پولک میل سوپاپ است. این قطعه‌ی مهم و حساس، از جنس لاستیک تهیه می‌شود و روی میل سوپاپ و سرسیلندر خودرو قرار دارد. دلیل تهیه‌ی پولکی میل سوپاپ از لاستیک این است که این قطعه در معرض گرما و فشار بالایی قرار دارد و برای اینکه بتواند در این شرایط مقاومت کافی را داشته و عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد، باید از پلاستیک مقاوم ساخته شود. گرما و فشاری که پولکی در معرض آن قرار می‌گیرد، بر اثر برخورد و اصطکاک این قطعه با میل سوپاپ و همچنین تماس مستقیم آن با گرمای بالای روغن موتور ایجاد می‌شود و تاثیر مستقیمی نیز در استهلاک پولکی برجای می‌گذارد.

 

کار پولک میل سوپاپ ال۹۰ چیست؟

پولکی میل سوپاپ تندر ۹۰، یکی از قطعات یدکی مخصوص این خودرو به‌شمار می‌رود و اهمیت بسیار زیادی در کارایی مناسب این وسیله‌ی نقلیه دارد. یکی از مهم‌ترین وظایفی که پولکی ال۹۰ بر عهده دارد، تنظیم بهینه‌ی میزان روغن در سیستم احتراق خودرو است؛ البته تنظیم روغن، تنها کار پولکی نیست و این قطعه، وظیفه‌ی بسیار مهمی دیگری را نیز در سیستم موتور خودرو به دوش می‌کشد. وظیفه‌ی مهم دیگر پولکی میل سوپاپ، کاهش محسوس سروصدای ایجاد شده در زیر کاپوت خودرو و تامین آرامش در داخل کابین است.

سرمیل سوپاپ ال 90

تندر ۹۰، جزو آن دسته از خودروهایی است که در آن، از دو نوع پولکی میل سوپاپ استفاده شده است. این پولکی‌ها که پولک‌های بزرگ و کوچک نامیده می‌شوند، عملکرد یکسانی دارند و تنها تفاوتی که میان آن‌ها وجود دارد، مربوط اندازه‌ی این قطعات است. توجه داشته باشید که پولکی ال‌نود، در برخی از مواقع، پولک پشت میل سوپاپ ال۹۰ نیز نامیده می‌شود.

 

پولک میل سوپاپ چه زمانی باید تعویض شود؟

همان‌طور که گفتیم، پولک میل سوپاپ در معرض فشار و گرمای بالایی قرار دارد و این موضوع به استهلاک این قطعه در طول زمان منجر می‌شود. در کنار این موضوع، باید بدانید که عمر این قطعه ارتباط مستقیمی با واشر سرسیلندر و تسمه‌تایم خودرو دارد و هنگام تعویض این قطعات، پولکی وسیله‌ی نقلیه نیز باید تعویض شود؛ چراکه این قطعه پس از تعویض تسمه‌تایم و واشر سرسیلندر، دچار روغن‌ریزی می‌شود و در‌صورتی که جای خود را به یک پولکی جدید ندهد، خسارات سنگینی را به خودروی شما وارد خواهد کرد.

پولک سرمیل سوپاپ

نکته‌ی بسیار مهم دیگری که در خصوص زمان تعویض پولکی میل سوپاپ ال۹۰ باید بدانید این است که، این قطعه جزو قطعات مصرفی خودرو به‌شمار می‌رود و باید در فواصل زمانی مشخص تعویض شود. به گفته‌ی کارشناسان، برای جلوگیری از واردآمدن آسیب به خودرو و تحمل خسارات مالی سنگین، بهتر است که پولک میل سوپاپ هر ۶۰ هزار کیلومتر یک‌بار و همزمان با تسمه‌تایم، تعویض شود.

همان‌طور که دیدید، پولک میل سوپاپ جزو قطعات بسیار حساس خودرو است و عملکرد وسیله‌ی نقلیه‌ی شما را به‌طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین موضوع تعویض این قطعه را جدی بگیرید و با انجام این‌ کار ساده، از بروز خسارات سنگین جلوگیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *