Shopping Cart

به وبسایت رنویار خوش آمدید!

ارتباط با ما :۰۲۱۸۸۸۲۸۴۲۶

همه چیز درباره رادیاتور موتور و مسائل مربوط به آن

همه چیز درباره رادیاتور موتور و مسائل مربوط به آنرادیاتور ماشین | تنها نمایندگی رنو | رنویارهمه چیز درباره رادیاتور ماشین و مسائل مربوط به آن، برای آشنایی با نحوه کارکرد رادیاتور موتور ماشین و دلایل اصلی جوش آمدن موتور کلیک کنید.

یکی از حیاتی‌ترین قطعاتی که در زیر کاپوت خودروی شما قرار دارد و نقش بسیار مهمی نیز در سلامت آن ایفا می‌کند، رادیاتور موتور است. با وجود اهمیت بسیار زیاد این سیستم، افراد بسیاری هستند که اطلاعات ناقصی در رابطه با آن دارند و با بی‌توجهی نسبت به این قطعه‌ی مهم، خسارات سنگینی را به خود تحمیل می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و به عنوان یک فرد آینده‌نگر، تمایل دارید که از وجود مشکل برای وسیله‌ی نقلیه‌ی خود و پرداخت خسارت‌های سنگین در آینده جلوگیری کنید، این مقاله را با دقت مطالعه فرمایید. ما در این مطلب، علاوه بر معرفی رادیاتور و وظیفه‌ی آن در خودرو، شما را با زنگ خطرهایی که خبر از وجود مشکل در این قطعه دارند نیز آشنا خواهیم کرد.

رادیاتور ماشین چیست و چه می‌کند؟      

رادیاتور موتور که با نام مخزن آب نیز در بین مردم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که کل سیستم خودروی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سلامت آن‌ را تامین می‌کند. وظیفه‌ی این قطعه، کاهش دمای موتور و جلوگیری از افزایش حرارت در آن است. هرگونه مشکل و ایراد در رادیاتور، سلامت خودروی شما را به‌طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب بروز مشکلاتی چون: گیرپاژ، خودسوزی موتور و وارد آمدن آسیب‌های جدی به قطعات مختلف موتور می‌شود؛ بنابراین در صورت مشاهده‌ی هر یک از نشانه‌های زیر که خبر از خرابی رادیاتور دارند، هرچه سریع‌تر به مرکز فروش لوازم یدکی رنو یا هر فروشگاه معتبر دیگری مراجعه و ضمن کسب اطلاعات لازم در رابطه با قیمت قطعات تندر ۹۰ پلاس و دیگر خودروهای داخلی، این قطعه را تعویض یا تعمیر کنید:

روشن‌شدن چراغ هشدار دما

 با لا رفتن عقربه دمای موتور و یا روشن شدن تعداد خطوط بیشتر از چهار عدد از شاخص دمای آب بر روی صفحه نمایشگرها

کم‌شدن سطح آب در مخزن انبساط

 مشاهده‌ی زنگ‌زدگی و فرسودگی در رادیاتور

 خرابی درب مخزن انبساط

رادیاتور ماشین

معرفی علائم خرابی درب رادیاتور خودرو

درب مخزن انبساط یکی از مهم‌ترین اجزای این سیستم است و با کنترل فشار داخل رادیاتور، زمینه را برای فعالیت مناسب این قطعه و تامین دمای مناسب برای موتور خودرو، فراهم می‌آورد. خرابی این قطعه ممکن است مشکلات جدی و هزینه‌های سنگینی را برای شما به‌همراه خواهد داشت و به‌ همین دلیل نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن درب مخزن انبساط خراب را تعویض کنید؛ اما از کجا بفهمیم درب مخزن انبساط خراب است؟ مهم‌ترین علائم خرابی درب منبع انبساط، نشتی آب از آن است.

آب‌ روغن قاطی‌کردن خودرو چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

آب و روغن، دو مایع بسیار مهمی هستند که به‌صورت هم‌زمان، در موتور هر خودرویی وجود دارند و در کانال‌های کاملا مجزا در حرکت هستند. اصطلاح آب روغن قاطی‌کردن خودور، همان‌طور که از ظاهر این اصطلاح نیز کاملا مشخص است، به معنای خروج این دو مایع از کانال‌های مخصوص خود و مخلوط شدن آن‌ها با یکدیگر است. مهم‌ترین دلیل بروز این اتفاق، خرابی واشر سرسیلندر است که ممکن است در اثر عواملی مانند: عملکرد نامناسب فن خودرو، جوش‌آوردن موتور، قرارنگرفتن واشر در جای درست بعد از تعمیر و تمام‌شدن عمر این قطعه، اتفاق بیفتد. شایع‌ترین نشانه های آب روغن قاطی‌کردن خودرو به شرح زیر هستند:

خارج‌شدن دود سفید از اگزوز

 مشاهده‌ی روغن در آب رادیاتور

 روشن‌نشدن و یا بد روشن شدن موتور در هوای سرد

دلیل جوش‌آوردن ماشین

 

مهم‌ترین دلیل جوش‌آوردن ماشین چه هستند؟                                                           

جوش‌آوردن ماشین، یکی از بدترین و در عین حال رایج‌ترین مشکلاتی است که بیشتر رانندگان با آن مواجه می‌شوند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین دلایل جوش‌آوردن ماشین می‌پردازیم و شما را با عواملی که زمینه‌ساز بروز این مشکل هستند، آشنا می‌کنیم:

 وجود ایراد در سیلندر و واشر سر سیلندر خودرو

 کثیف‌بودن رادیاتور و وجود آلاینده‌های مختلف در آن

 خراب‌بودن پمپ آب موتور(واترپمپ)

 خرابی ترموستات

خالی‌شدن آب رادیاتور را جدی بگیرید

همان‌طور که گفتیم، رادیاتور ماشین، نقش خنک‌کننده را در موتور خودرو ایفا می‌کند و این‌کار را با استفاده از آبی که در داخل آن وجود دارد، انجام می‌دهد؛ بنابراین خالی‌شدن آب رادیاتور، عملکرد این سیستم را بصورت مستقیم تحت تاثیر قرار داده و مختل می‌کند. مهم‌ترین دلایل کم‌شدن آب رادیاتور عبارت هستند از:

خراب‌بودن پمپ آب

 استفاده‌نکردن از ضد یخ

رسوب‌گیری نکردن موتور

 سوراخ‌بودن رادیاتور

– ایراد ترموستات

– خراب‌بودن فن

 هرگونه نشتی در اتصالات و لوله‌های خودرو

– نشتی منبع انبساط

– وارد‌شدن آب به سیلندر

– خرابی درب رادیاتور و وجود نشتی

– نشت آب بخاری

خالی‌شدن آب رادیاتور

اکنون که با رادیاتور موتور و وظیفه‌ی آن در خودرو آشنا شده‌اید و مشکلات مربوط به این قطعه را نیز به‌خوبی شناخته‌اید، می‌توانید با آگاهی کامل از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود استفاده کرده و مانع از بروز مشکل برای آن شوید. یک‌بار دیگر هم یادآوری می‌کنیم که فروشگاه عرضه قطعات یدکی رنو، معتبرترین مرکز برای اطلاع از قیمت قطعات تندر ۹۰ پارس خودرو و تهیه‌ی این قطعات با مناسب‌ترین قیمت ممکن است و شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز، در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *